Avatar billede djmaster Nybegynder
14. marts 2006 - 17:20 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Gamepad snuppet i Tolden - Regler

Jeg bestilte for nylig et gamepad fra England(www.play.com tror den er fra england) Og nu har jeg så fået en pakke anmeldelse fra post Danmark om at jeg kan komme ned og hente den. Der er dog det problem at afsenderen er "Told" og jeg skal betale 126kr for at få varen. Og det håber jeg lidt jeg kan undgå, men hvordan er reglerne på det område? (Varen var et gamepad til 200kr)
Hvis jeg bare lader pakken ligge på postkontoret: får jeg så pengene fra varen tilbage igen? og slipper jeg for at betale 126kr til told og skat?
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. marts 2006 - 17:25 #1
Hvis den er fra england skal du normalt ikke betale told.
Prøv at ring til Skat og snak med dem.
Firmaets adresse er i england.
Avatar billede cpufan Juniormester
14. marts 2006 - 17:30 #2
play.com er amerikansk derfor den hårde told, som der er på elektronik fra usa.

hvis du lader varen ligge slipper du for at betale 126,- kr men mister højest sandsynligt de 200,-

med mindre du kan trække din indbetaling retur via din bank.

Jeg ved godt de viser priser i pund,
men læser du deres betingelser kan du se deres oprindelse.
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. marts 2006 - 17:33 #3
cpufan > Hvor ser du at play.com er amerikansk?
  Administrative Contact, Technical Contact:
      Tramontin, Nick          hostmaster@play.com
      The Web Factory
      The Business Centre
      49 Cowley Road
      Cambridge, Cambridgeshire CB4 0WU
      UK
Avatar billede cpufan Juniormester
14. marts 2006 - 17:35 #4
The owner of this web site is Play Limited whose address is Play.com, PO Box 192, Jersey, JE4 8RP (‘Play.com’/‘we’/‘us’/‘our’). Registration number 86716.
Avatar billede cpufan Juniormester
14. marts 2006 - 17:36 #5
hov ikke amerikansk - Jersey er vel nogle selvstændige øer, men UDENFOR EU
Avatar billede why_schmidt Nybegynder
14. marts 2006 - 17:37 #6
Det handler om at play.com ligger i den engelske kanal, og kan omgås nogen told regler, og det er det der nogen gange fanger os, der ikke bor i england..

Se mere her: http://www.dailyrush.dk/boards/1460/topics/38667/
Avatar billede cpufan Juniormester
14. marts 2006 - 17:38 #7
Avatar billede webmasterdk Praktikant
14. marts 2006 - 17:40 #8
cpufan > Ok så ;)
Avatar billede djmaster Nybegynder
14. marts 2006 - 18:06 #9
Jeg har betalt med mit Visa kort, og hvis jeg ikke får min vare skal jeg vel have pengene retur. Men spørgsmålet er vel om postvæsnet sender pakken retur til Told & Skat, eller om de sender pakken retur til Play.com. På mit postanmeldelse står der nemlig at afsenderen er "Told" så jeg er bange for at de bare sender den tilbage til Told & Skat, og så kan jeg nok ikke få mine penge.
Eller er der nogen der ved mere om det?

Ellers tak for svarene, jeg giver point engang senere iaften
Avatar billede djeclemen Nybegynder
15. marts 2006 - 01:45 #10
Tror ikke at firmaet vil betale dig dine penge retur, da de jo har brugt penge på at sende dig varen.

Betal du nu bare fortoldnings beløbet og nyd dit gamepad.