Avatar billede tvbrandt Nybegynder
14. marts 2006 - 13:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Exchange og webhotel

Vi har exchange server og webserver stående lokalt, men ønsker nu vores website liggende ude på et eksternt webhotel (fx B-One). Hvad sker der egentlig mht mail? Kan vi stadig få dem ind over vores exchange server og hvordan skal det foregå?
Avatar billede bjuhl Nybegynder
17. marts 2006 - 18:10 #1
Ja, det kan i.

Du køber et webhotel og får redeligeret domænet til deres dns server.

Derefter får du lavet dns ændringer, sådan at:
A-record mail.domæne.dk peger på jeres wan ip.
Desuden skal der laves MX-record domæne.dk til mail.domæne.dk
evt. skal der også laves backupmx-record, hvis port 25 er spærret på jeres forbindelse.

Så spiller det.

Hvis i vil flytte ud i byen, så tag og vælg et ordentlig webhotel.
Ligger typisk på 60,- og opefter i måneden.
Det er jo ret vigtig at du kan få noget support i forbindelse med egen mail server.

Hvis du giver mig mere præcise oplysninger omkring ISP, domæne mv. Så kan jeg lave en komplet DNS ændringsliste til dig, som du kan give til webhotellet.
Avatar billede tvbrandt Nybegynder
27. marts 2006 - 13:10 #2
Undskyld jeg først har givet point nu. Har været væk længe. Tak for hjælpen.