Avatar billede fez0 Nybegynder
14. marts 2006 - 11:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

historienu.dk - nyt look

jeg er stillet til opgave, at www.historienu.dk skal have et nyt look.

Jeg tænkte om i kendte nogle sider der minder om www.historienu.dk? - altså selve ideen og måden den er stillet op på.

Så jeg kunne finde noget inspiriation.

(Links til færdiglavede templates sider = nej tak, jeg har kigget det hele, der er ikke noget der matcher synes jeg)

Tusind tak
Avatar billede mobius6 Juniormester
14. marts 2006 - 15:19 #1
ja så har du  kigget de forkerte steder, templatemonster.com har de første 100
og www.historienu.dk er jo ganske ordinært og ligner så meget andet det kan da ikke være noget problem at finde noget der macther?
Avatar billede fez0 Nybegynder
14. marts 2006 - 17:08 #2
ville du prøve og hjælpe?
Avatar billede fez0 Nybegynder
14. marts 2006 - 17:11 #3
der skal jo ikke være heavy bad ass grafik som de der på templatemonster - men hvis du har et eksempel, eller en template, vil jeg meget gerne se.
Avatar billede michael-k Nybegynder
14. marts 2006 - 17:13 #4
Kan heller ikke se det helt store problem, eksperten.dk feks som du kigger på nu er bygget op på noget af den samme måde. Opbygningen bruges i 75% af alle tilfælde.

Det du måske skal ind og kigge på er det grafiske og så typografi og opsætning. Der findes sider som feks. www.cwd.dk hvor man kan lade sig inspire, tror enda de har delt den op så du har en kategori som hedder traditionel sites og det nok sådan noget du skal kigge efter hvis du vil lave den som nu.

Hvad er deres krav til dig ?
Avatar billede fez0 Nybegynder
15. marts 2006 - 10:44 #5
hvor ser du "traditional sites"?
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. marts 2006 - 12:00 #6
Kom nu ind i kampen Fez0...

tog en tilfældig kategori på templatemonster og alene på side 1 er der minst 3 site Layouts i samme "stil" (typemæssigt) som din egen...

det samme gælder sikkert på CWD...

http://www.templatemonster.com/category.php?type=0&tid=+-+Any+-&search_words=+-+Any+-&from_=&to=&cat=-+Any+Category+-&style=5&author=0&x=46&y=8

men det krøver selvfølgelig at de klikker lidt rundt...
Avatar billede zuma Nybegynder
26. marts 2006 - 13:33 #7
Hvis du ikke gider kode det hele selv kan Fusion være et meget godt alternativ, der er også rigtigt mange fede tema'er pre-fabrikeret, som man jo kan lave lidt om på.
-benytter sgl database, og er skrevet i php. systemet kan udbygges med mange udvidelser, og indbygget forum,gæstebog og fotoalbum.
desuden er et gratis cms, sålænge det ikke bruges commersielt (Kr.1.000 for licens)
lidt lnks:

http://www.phpfusion.dk/frontpage.php
http://phpfusion-themes.com/news.php

Hilsen John
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juni 2006 - 16:59 #8
Feedback...
Avatar billede mobius6 Juniormester
15. oktober 2006 - 21:58 #9
?