Avatar billede caschmidt Nybegynder
14. marts 2006 - 10:45 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Person.xls indlæses ikke

Mit Excel (og mig) er blevet total-forvirret over anvendelsen af mappen XLStart:

Jeg har en samling "standard-makroer", som ligger i filen Person.xls.  Disse makroer/denne fil har jeg via nettet distribueret til samtlige brugere i huset.
Filen ligger i mappen C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\XLStart

Men på det seneste er Excel begyndt *ikke* at indlæse filen Person.xls ved opstart.  Det betyder bl.a., at hvis man åbner et regneark, som bl.a. indeholder en brugerdefineret funktion, som ligger i Person.xls, så får man en fejl ved indlæsningen.  Det betyder (naturligvis) også, at hvis man vil køre en makro (f.ex. med en genvejstast) så sker der ikke noget.  Til gengæld:  hvis man klikker på en knap på værktøjslinien, som henviser til en makro i Person.xls, så indlæses Person.xls og makroen køres - helt automatisk :-)  ??

Filen Person.xls ligger som nævnt i mappen C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\XLStart men bliver alligevel ikke indlæst ved opstart af Excel.
Hvis man lægger andre/flere filer i mappen C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\XLStart så bliver disse filer automatisk indlæst sammen med Excel - men ikke Person.xls !!

Hvorfor ikke?
Hvordan får jeg genskabt den oprindeligt tænkte funktion?

PS:  Jeg bruger ExcelXP (2002) på WinXP Pro.  Der er ikke andre brugere end mig selv på PC'en - dvs. i Documents and Settings kan man finde 3 brugere: "Administrator", "All users" og "cs" (mig selv)
Avatar billede excelent Ekspert
14. marts 2006 - 15:34 #1
Min PESON.XLS ligger i :

C:\Document and Settings\mit navn\Application Data\Microsoft\Excel\XLSTART\PERSON.XLS

Hvis din ikke gør det, så prøv evt. at kopiere den der til
Avatar billede caschmidt Nybegynder
16. marts 2006 - 09:38 #2
Det er typisk MicroSoft:
PERSON.XLS ligger ganske vist i mappen C:\Programmer\Microsoft Office\Office10\XLStart, men hvis man (ved et uheld?) kommer til at "aktivere" den tilsvarende mappe under Documents and Settings (som excelent beskriver) så "hænger man på den" og kan fremover kun bruge denne mappe, idet den "gamle" placering bliver mere eller mindre ignoreret.

Der er derfor kun én vej fremad herfra: Fortæl alle de andre brugere på netværket, at fra nu af skal de flytte deres PERSON.XLS til mappen under Documents and Settings.

Point må nødvendigvis tildeles til caschmidt ;-(