Avatar billede zipwrite Nybegynder
13. marts 2006 - 19:29 Der er 6 kommentarer

Lydkort drivere

Hei!

jeg har et problem med mitt interne lydkort. Det har plutselig begynt å skurre :/ Kan høre på musikk i winamp og stuff uten problem, men lyden blir helt forvrengt og til slutt slutter helt når jeg spiller. må trykke på mute og så skru av mute.. da funker det litt (forsatt skurring) så funker ikke lyden igjen etter noen sekunder. Tullet slutter etter en lang stund.. hva kan være galt? virus? driverne? ødelagt lydkort?

takk for alt hjelp på forhånd! :D
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. marts 2006 - 19:38 #1
Hvad hedder dit lydkort?
Avatar billede haverslev Novice
13. marts 2006 - 19:41 #2
Hvis det er XP du har, så:

Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor enheder til lyd osv.
H-klik på dit lydkort og vælg Fjern
Genstart og lad windows finde/installere det igen
Avatar billede zipwrite Nybegynder
13. marts 2006 - 22:42 #3
det er VIA Vinyl AC'97 Codec Combo Driver, som følgte med cden. men ingen ting funker som det skal. lyden funker ikke som den skal i spill bare. har DirectX 9.0c.. har prøvd å reinstallere driverne og lastet ned nye drivere på nettet.
Avatar billede haverslev Novice
14. marts 2006 - 10:26 #4
Har du prøvet at opdatere / fjerne / geninstallere grafikkortet ?
Det er jo lidt mærkeligt, at det f.eks er ifm. spil (grafik?)
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på knappen Ehedshåndtering
Klik på + udfor skærmkort.
H-klik på dit Grafikkort og vælg Fjern
Genstart og lad windows finde/installere det igen og opdatere med ny driver, fra producentens hjemmeside
Avatar billede haverslev Novice
22. marts 2006 - 20:30 #5
Ok?
Avatar billede haverslev Novice
11. april 2006 - 18:54 #6