Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 14:01 Der er 31 kommentarer og
4 løsninger

Hvilket webhotel?

Hej.

Jeg overvejer at købe et billigt webhotel til omkring 10 kroner om måneden, jeg har brug for meget plads.
Jeg har kigget på danskewww.com og surftown.dk.
Surftown er meget dyrere end danskewww.com (Man kan få 2 gb for 18,75 hos danskewww.com mens man kan få 1,5gb hos surftown til 39kr og 3gb til 99 kr), men hvilket webhotel er bedst?
Jeg har ikke hørt om danskewww.com før.

Er der andre webhoteller, i kan anbefale?
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 14:04 #1
danskewww.com har iørvigt også ubegrænset subdomæner(som jeg synes kan være meget smart at have), hvor surftown har på 3(500mb) 20(1,5gb) og 50(3gb).

Prisen må højst være lige omkring de 10 kroner.
Avatar billede keysersoze Guru
13. marts 2006 - 14:29 #2
generelt kan det siges at du får hvad du betaler for - og man får ikke meget for 10 kroner. En del steder kan man som "almindelig" bruger godt leve med fejlene man får med for en 10'er - men er man afhængig af oppetid m.m. skal man nok overveje en anden løsning.

Står valget mellem de 2 du har valgt ud ville jeg nok foretrække surftown.

Når du søger erfaringer med webhoteller så er det altid en god idé at tage en søger på eksperten, google og nyhedsgrupper... se bla. http://www.eksperten.dk/spm/689754
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 14:58 #3
Jeg tror lige at det gik for hurtigt med at oprette det her spørgsmål, da jeg glemte at søge på Google osv.
Efter at have læst det du gav link til, og have tænkt lidt, tror jeg også jeg vælger surftown.
Men er der andre webhoteller der er bedre/lige så gode, til omkring den samme pris?
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. marts 2006 - 14:58 #4
Jeg har haft Surftown som webhotel i ca. et halvt år og jeg er meget tilfreds med dem. Der er ingen problemer med deres webhotel, og deres e-mail kører også helt fint.
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 15:25 #5
Okay :) Så der er ikke regelmæssige nedetider osv.?
Omkring email, hvor tit kan du tjekke email på POP3? Er der begræsning på f.eks. hvert 5. minut eller kan man bare hele tiden?
Avatar billede killermaster Nybegynder
13. marts 2006 - 19:27 #6
Hej Simon th

Min udbyder leverer det du leder efter.

Der er der ingen begrænsning i subdomæner og kigger du danskewww i kortene i det tidligere nævnte link, vil du se hvorfor :

http://www.eksperten.dk/spm/689754

De har/havde problemer med hvilket momsnummer de skulle benytte på deres hjemmeside, på et tidspunkt var det til et firma som ikke eksisterede. Nu kører de på et helt fjerde momsnummer, som siger at virksomheden er startet 01.02.2006.

Min udbyder koster 12 kroner for mindste pakke, uden oprettelse, hvor du hos de andre betaler oprettelse, så opstartsprisen faktisk er billigere, hvis man ser på det første års omkostninger.

Du kan finde mere info her :

http://www.easywebhost.org/

Der kan du sikkert også få en fair pris udfra dine pladsbehov ?
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 19:42 #7
Hej killermaster,

Det ser da interessant ud, men for mig ikke ligeså "professionelt" som f.eks. surftown.dk.
Desværre er det også dyrere end surftown, 1gb for 120 kroner med trafik forbrug på 100gb.
Det kommer an på om man kan lave en aftale så jeg f.eks. kan få 1gb for 30 kroner istedet, og det tror jeg ikke de går med til.
Surftown.dk's mindste pakke med 5 gange så meget plads, er faktisk (meget lidt men stadig) billigere end easywebhost.org.
I længden er Surftown.dk jo billigere..
Avatar billede mstorgaard Praktikant
13. marts 2006 - 22:02 #8
Jeg har ikke oplevet nogen begrænsninger på hvor tit man kan tjekke email..
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 22:05 #9
Okay.
Avatar billede simonth Nybegynder
13. marts 2006 - 22:06 #10
Er der flere der eventuelt kan anbefale eller sige dårlige ting om danskewww eller surftown? Eller er der flere der kan anbefale andre webhoteller?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. marts 2006 - 10:21 #11
Prøv lige at kigge forbi www.webdomain.dk - de kan levere en service til 9kr/md med følgende:

250MB plads
1 FTP
"Fri" trafik - for der er ALTID grænser. Men har ikke haft problemer med dem den tid jeg har haft dem
10 Email-konti - og ubegrænset ALIAS - med webmail-interface.
PHP og MySQL-understøttelse
Gratis Email-support - svartid indenfor 24 timer via deres supportmail. Og den er faktisk ganske god efter de fik nye ejere.

Tjek den ud og smid gerne din endelige beslutning...
Avatar billede mstorgaard Praktikant
14. marts 2006 - 22:51 #12
www.needhost.dk

Jeg har ikke hørt særlig meget dårligt om dem. JEg overvejer selv kraftigt at skifte over til dem, da jeg gerne vil have features som ubegrænset subdomæner og flere hoveddomæner på ét webhotel uden at skulle tilkøbe.

For 8 kr om måneden får du:
- 400 mb plads
- 3 hoveddomæner
- ubegrænset subdomæner
- ubegrænset e-mailkonti
- 1 FTP
- "Fri" trafik (henviser til zerocrash)
- PHP, MySQL eller ASP, ASP.NET, Access, MySQL
Avatar billede zerocrash Nybegynder
15. marts 2006 - 08:37 #13
Carlsbergsnyder - læs lige deres betingelser ang. flere domæner på samme hotel - det er et tilkøb der er tale om. Men derudover vil jeg også klart foretrække dem fremfor webdomain - skifter ved årets slutning da jeg desværre fik betalt "abonnement" kort før jeg opdagede needhost
Avatar billede mstorgaard Praktikant
15. marts 2006 - 11:30 #14
Det jeg mener med tilkøb er at på needhost er der ikke brug for at betale for at kunne styre flere hoveddomæner medmindre man skal bruge mere end 3. Med Surftown skal du betale 5 kr ekstra om måneden hvis du vil kunne styre flere domæner.
Avatar billede simonth Nybegynder
16. marts 2006 - 14:49 #15
webdomain.dk ser da meget fornuftigt ud, men desværre for dyrt (hverfald i forhold til andre udbydere). Eller der er for lidt plads.
Det ligner meget surftown.dk.
Hvis du kan sige hvad der er forskellen/bedre ved webdomain.dk end surftown.dk, så må du meget gerne det.

Needhost.dk ser både godt og billigt ud, men jeg er ikke så meget til ukendte webhoteller.
Kender du nogle store/kendte sider der bruger needhost.dk?
Man kan ikke få særlig meget plads på needhost.dk, 1gb, er der nogen der ved om man kan få opgraderet sit webhotel til endnu mere på en eller anden måde?

Når du skriver "Jeg har ikke hørt særlig meget dårligt om dem.", hvor meget og hvad dårligt har du så hørt om dem?

Jeg tror mit valg står mellem surftown.dk og needhost.dk.

Jeg kom egentligt lige i tanke om cliche.dk... De har meget billige webhoteller, 3gb og 500 email konti til 30 kroner om måneden - er der nogen der kan sige noget godt/dårligt om dem?
Avatar billede styler.dk Nybegynder
17. marts 2006 - 10:50 #16
Jeg vil anbefale at du går ind på www.find-webhotel.dk og leder efter et webhotel !
Avatar billede styler.dk Nybegynder
18. marts 2006 - 17:15 #18
simonth =>
det kommer an på hvad dit behov er,
Jeg har selv på mit domæne www.styler.dk , b-one som hostmaster, har aldrig haft problemer med dem, men de understøtter desværre ikke asp, som jeg gerne vil programmere i !
Men jeg ville nok selv vælge den billigst, og se om de understøtter det jeg har brug for, men kan kun sige god for B-one!

http://www.zimnet.dk/webhotel.htm, og vælg: Unix 3,
det ser da lækkert ud :)
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2006 - 18:17 #19
styler.dk >> det er da noget sludder - b-one understøtter da ASP! Det er godt nok ikke Microsofts ASP-fortolker de benytter men den de bruger kan langt hen ad vejen præcis det samme.

Mine egne erfaringer med B-one er, at det som udgangspunkt kører godt nok til almindeligt husbehov, men at det ikke er noget man kan stole nok på til mere krævende behov.
Avatar billede simonth Nybegynder
18. marts 2006 - 18:42 #20
Styler.dk:
zimnet.dk/webhotel.htm ser da billigt ud, men har du nogen erfaringer med det?

Er der andre der har erfaringer med zimnet.dk? Det er et ukendt webhotel for mig..
Avatar billede styler.dk Nybegynder
19. marts 2006 - 20:37 #21
keysersoze ->
Så er det noget nyt, de har ikke altid understøtter ASP, men har ikke tjekket det i langtid,
men:
www.styler.dk/vidrestillingskode.asp
virker ihvertfald nu såå! :)
Jeg har dog aldrig haft problemer med B-one

simonth => Kender desværre ikke zimnet.dk , og kender ikke nogen som har erfaringer med det webhotel.
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2006 - 22:10 #22
de har haft de meget meget længe ;)
Avatar billede simonth Nybegynder
19. marts 2006 - 22:27 #23
Okay, jeg vil prøve at søge lidt rundt her på eksperten.dk, og på Google for at finde noget om zimnet.dk. Jeg har også oprettet et spørgsmål her på eksperten.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
21. marts 2006 - 12:29 #24
Som en ny tilføjelse faldt jeg over den her: http://www.navneservice.com/ idag... Jeg har dog ingen personlig erfaring med dem - men de lyder rimelig professionelle..
Avatar billede simonth Nybegynder
21. marts 2006 - 21:50 #25
Det ser da meget fornuftigt ud, men desværre for dyrt til mig.. :/ Men det der gratis hosting med 500 mb ser da faktisk intressant ud.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
22. marts 2006 - 13:06 #26
Jeg søger altid på www.find-webhotel.dk for at finde det billigste.
Avatar billede simonth Nybegynder
22. marts 2006 - 13:58 #27
Der har jeg været forbi. Men jeg skal jo vide om webhotellene jeg finder, er gode osv.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
24. marts 2006 - 09:22 #28
Det selvfølgelig rigtigt nok, men der vil altid være forskellige meninger om et firma.
Avatar billede simonth Nybegynder
24. marts 2006 - 10:31 #29
Ja, men se f.eks. på danskewww. Hvor mange har gode erfaringer med dem? Hverfald færre end dem der har dårlige erfaringer med dem ..
Jeg kan heller ikke vide om f.eks. mit webhotel så vil have en oppetid på to procent, medmindre jeg spørger nogen der allerede har et webhotel det sted.
Avatar billede styler.dk Nybegynder
28. marts 2006 - 21:34 #30
simonth , jeg har næsten aldrig oplevet nedetid hos b-one eller for den sags skyld cliche.dk
Avatar billede simonth Nybegynder
15. april 2006 - 15:18 #31
Okay.

Tak for svarene.
Jeg ved ikke hvad jeg vælger, da jeg pludselig har mistet interessen for at lave en hjemmeside..

Hvem vil have point?
Avatar billede zerocrash Nybegynder
15. april 2006 - 18:11 #32
Du kan bare dele point ud til dem der vil - jeg vil godt... :P Dermed smider jeg lige et svar.

God påske!
Avatar billede simonth Nybegynder
15. april 2006 - 20:27 #33
carlsbergnyder: Læg et svar.

God påske.
Avatar billede mstorgaard Praktikant
15. april 2006 - 22:47 #34
Svar :)
Avatar billede styler.dk Nybegynder
16. april 2006 - 15:25 #35
Tak for point