Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:15 Der er 43 kommentarer og
1 løsning

opstart pc

Når jeg skal starte min pc op

får jeg en beskedbox med følgende

No signal input or cable disconneted

jeg har prøvet at skifte grafikkortet og jeg har prøvet 3 forskellige skærme men intet hjælper

hvis jeg tager harddisken ud og over i min anden pc så kører denne fint

hvad kan problemet være
Avatar billede peet49 Nybegynder
13. marts 2006 - 12:22 #1
Tag dine ram ud og i et par gange, prøv så igen.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
13. marts 2006 - 12:24 #2
Har du også forsøgt med et nyt kabel mellem grafikkort og skærm.
Forbinfdelsen mellem bundkort og grafikkort er vel det næste
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:30 #3
nu har jeg prøvet med ram ,men det løser ikke problemet
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:31 #4
der sidder ikke noget kabel til grafikkortet det er et plug and play
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 12:38 #5
har du prøvet om din skærm virker på en anden maskine ??
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:39 #6
jeg har prøvet 3 skærme som alle virker på en anden maskine, de får alle samme fejlmed når de tilsluttes denne pc
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 12:40 #7
glem det jeg skrev så ikke at du havde prøvet andre skærme
det jeg kan forstå på det hele er at dit bundkort har problemer .. prøv at nulstille din bios .. det kan du køre enten ved at tage det lille bios batteri ud ellers sidder der en jumper tæt på batteriet som også nulstiller din bios

husk at når du rykker jumperen og du starter på din Pc vil den ikke tænde
når det er gjort sætter du jumperen på plads og så skulle den køre
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 12:45 #8
hvis din skærm og frafikkort virker på en anden pcer, virker det til at du har en død cpu eller din AGP port er istykker. har du et pci grafikkort så sæt det i og se om skittet virker.
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:50 #9
så er det prøvet, men stadigvæk samme fejlmeddelse
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:52 #10
jeg har 2 gforce et 5500 og et 6600 og begge er prøvet og virker i den anden pc
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 12:56 #11
så kunne det godt tyde på en DØD Cpu eller en AGP port der er død !
prøv en anden CPU hvis du har en og virker det ikke så er det nyt bundkort
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:57 #12
jeg har ikke en anden cpu

kan batteriet være dødt og at det så har betydning
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 12:59 #13
.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 12:59 #14
havde du prøvet at sætte et gammelt pci grafikkort i og se om skærmen tænder? du skal huske at tage agp kortet ud før du tester. og så rettet i bios med gfx startu up = pci
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:00 #15
nej det har ingen betydning andet end at din maskine vil sige at bios er nulstillet under opstart hvis den har været slukket helt for !!! ( stik kontakten )
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:00 #16
jeg prøver
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:01 #17
levithan
hvordan vil du have han skal sætte sin bios op unden noget billedet ?
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:01 #18
batteri gør kun at dine indstillinger glemmes af bios. har ikke noget med startup at gøre
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:02 #19
Bateriet kan godt være dødt, men vil ikke forhindre maskinen at starte op.

Det kan være strømforsyningen, RAM, bundkort eller CPU.

Har du mere end 1 klods RAM, så prøv at køre med kun 1 klods, og test gerne alle dine klodser i denne konfiguration, men kun med 1 klods af gangen.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:02 #20
eizo_2.
god pointe, så glem den sætning med bios. og blot prøv med gammelt pci grafikkort hvis du har et.
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:02 #21
hvordan kommer jeg til at give jer point der står kun mig selv i venstre side
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:03 #22
Point er først når problemet er løst, så glem dette indtil videre.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:03 #23
Du kan afvise dine egne svar.
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:04 #24
tja nu kan du da give point !!!
:)
den anden maskine som du beskriver du har hvad med at prøve den CPU eller er det en anden model ?
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:05 #25
jeg har ikke et gammelt grafikkort
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:08 #26
Italy du skal ikke lægge svar, men kommentar. Svar er kun noget man lægger i forbindelse uddeling af points, eller hvis man er sikker på, at man har den rigtige løsning på problemet.
Jeg finder det også underligt, at aizo lægger svar, da problemet ikke på nogen måde er løst.
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:08 #27
så kan du evt låne et
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:09 #28
jeg må have den forbi pc manden kan i lægge svar så i kan dele point
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:09 #29
Italy, nu har du lukket spørgsmålet ved at give aizo points, var det din mening. ? ?
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:09 #30
dragonknight: han kan da afvise hvis det er
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:10 #31
nej meningen var i skulle dele
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:10 #32
hmm så mange point skal jeg da ikke have .. jeg skal da ikke have point .. jeg var bare for hurtig til at smid svar af sted !
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:10 #33
dragonknight.
sådant er der mange der gør for at score billige points. du kan ikke tvinge nogen til at leve dem tilbage, med mindre det går som snyd og så bliver man lukket ned hvis admins gider det.

eizo_2 du bør overføre pointsne tilbage til italy..
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:10 #34
Jeg skriver det igen: Spørgsmålet er lukket !
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:12 #35
http://expfaq.1go.dk/ her kan du læse hvordan man gøår på eksperten.
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:12 #36
kaan jeg overføre point til levithan og dragonknigth
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:13 #37
italy  http://www.eksperten.dk/spm/694719  så kan du få dine point tilbage
Avatar billede levithan Nybegynder
13. marts 2006 - 13:13 #38
italy. du skal kun overføre points den til person / de personen som har hjulpet dig med at løse dit problem hvilket ikke er sket endnu.
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:14 #39
levithan  jeg var allerede igang med at smide dem tilbage før i skrev
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:14 #40
man skal da ikke være en snyde pels her inde
Avatar billede eizo_2 Nybegynder
13. marts 2006 - 13:16 #41
italy : så har du fået de point tilbage ...
Avatar billede italy Nybegynder
13. marts 2006 - 13:17 #42
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:17 #43
JEg skal ikke have points, men hvis spørger ønsker at tildele point til andre i tråden, så mener jeg at tildelingen bør reflektere dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 13:18 #44
Har du mere end 1 klods RAM, så prøv at køre med kun 1 klods, og test gerne alle dine klodser i denne konfiguration, men kun med 1 klods af gangen.