Avatar billede twtp Nybegynder
13. marts 2006 - 10:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Subdomæne

HeJ Jeg har en hjemmeside hvor jeg har lavet et subdomænde ved at oprette en mappe hvor der er en index fil i mappen. Mappen ligger i roden på hjemmmesiden... Subdomænet virker udemærket men kan jeg lave sådan at jeg kan oprette en ftp adgang til præcis subdomænet?
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2006 - 10:32 #1
Kun hvis din udbyder tilbyder flere FTP konti og de kan definere dem hvilken mappe de skal logge ind i.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 10:32 #2
Kører du selv domænet på egen server, eller kører du hos en udbyder??

Hvis du selv kører kan du i dit ftp-server software oprette en nye konto, der går direkte til den mappe.

Det samme kan man hos de fleste udbydere, via deres kontrol panel, her kan man tit oprette nye mails, subdomæner og ftp konti.
Avatar billede twtp Nybegynder
13. marts 2006 - 10:34 #3
Jeg har en udbyder.. som er b-one
Avatar billede twtp Nybegynder
13. marts 2006 - 10:38 #4
Og de kan åbenbart ikke udbyde mere en 1 ftp login... Æv Total nederen... Kender i et sted hvor de så gør så må jeg jo skifte udbyder...
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 10:39 #5
hvad jeg hurtigt lige kan se har man kun én FTP konto, men prøv at logge ind i dit kontrolpanel og se om du har nogen muligheder med ftp.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 10:42 #6
Der er flere der gør det, hos web10 får du kun den mulighed hvis du ligger på unix, der er kun én på windows.

Så det kommer lidt an på om du skal kører på windows eller om du godt kan kører på unix/linux.
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2006 - 10:45 #7
spacemanic -> Kan du også definere at Root skal være en anden end standard ?
Avatar billede twtp Nybegynder
13. marts 2006 - 10:45 #8
Hva er der ellers udover web10
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 10:49 #9
Lidt gætværk.

Hvis siden laves i frontpage kan den vel uploades med http? Jeg bruger selv web10 windows og er ikke nået til sub endnu.
Her er vejledningen fra web10:
Vejledning:

Her har du mulighed for at oprette subdomains. Eksempelvis er testsubdomain.mitdomain.dk et subdomain til domainet www.mitdomain.dk - navnet 'testsubdomain' er altså navnet på subdomainet.

Som jeg ser det, er det bare at angive testsubdomain.mitdomain.dk som den adr. der skal uploades til. Men er ikke sikker da jeg som sagt ikke har prøvet det.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 10:52 #10
leif -> nej det tror jeg faktisk ikke, jeg tror ikke man nogen steder kan få lov at ændre root.
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2006 - 11:24 #11
Hvor mange konti drejer sig om ?
Avatar billede twtp Nybegynder
13. marts 2006 - 11:50 #12
2-3 stk...
Avatar billede boxer Nybegynder
13. marts 2006 - 12:10 #13
Mit gætværk holder ikke stik :o)

Men du kan se hvordan det gøres på web10 her:
http://www.web10.dk/help/faq/windows_FTP
Avatar billede killermaster Nybegynder
13. marts 2006 - 19:31 #14
Hej twtp

Det du søger kan min udbyder klare.
Du skal bare have en konto med 2 eller ftp konti.
Der er ingen begrænsning på subdomæner.
Du kan finde mere info på :

http://www.easywebhost.org/

Kig i FAQ, der står der en del om disse ting.
Alternativt besvarer de gerne forespørgsler via kontaktformularen
Avatar billede zerocrash Nybegynder
14. marts 2006 - 10:30 #15
Eller prøv at kigge ud forbi www.needhost.dk