Avatar billede kobber Nybegynder
12. marts 2006 - 21:04 Der er 5 kommentarer

PDA. Hvad skal jeg købe?

Jeg har overvejet at købe en brugt PDA, men jeg aner ikke meget om PDA'er så jeg håber I kan vejlede mig lidt. PDA'en skal bruges til bl.a. GPS, mail, kalender o.s.v.
Den må gerne være forholdsvis hurtig og hvis der findes en med god mikrofon må I gerne nævne den.

1) Kan det anbefales at finde en PDA med indbygget GPS?

2) Hvad koster det typisk at gå på nettet med en PDA, og hvordan gør man det - via mobilen?

3) Måske et dumt spørgsmål, men findes der PDA'ere der kan vise TV?

På forhånd tak. Nævn gerne specifikke modeller...
Avatar billede liebing Nybegynder
12. marts 2006 - 22:15 #1
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at kigge forbi www.pdafreak.dk. Der er der lidt, for ikke at sige meget, mere gang i pda debatten.

Jeg er selv på vej til at købe en pda, og det ender nok med at blive en Asus MyPal A636. Den har indbygget gps, trådløst netkort og bluetooth. Den virker umiddelbart som om den kan det meste af hvad jeg har brug for. Den vil jeg da anbefale at kigge forbi.

For at vælge en model, bør du nok først sætte dig for hvad den skal bruges til.

Internettet kan være dyrt via en pda. Det er de samme priser, som telefonen. For telmore koster det fx 10 kr/mb du downloader, hvilket er en meget normal pris. Der kan også bruges minuttakseret internetforbindelser til pda, det er lidt langsommer og koster det samme som almindelig tale, i hvert fald ved telmore. Det kræver at din pda arbejder sammen med en telefon eller har telefon indbygget. Et alternativ er at gå på internettet via din almindelige internetforbindelse enten wia wlan eller bluetooth.

Jeg vil tro du kan købe et udvidelseskort til cf porten(A636 har ikke cf port), så du kan se tv, men jeg ved det ikke. Ellers er der mulighed for at downloade videopodcast til din pda, jeg ved dog ikke helt hvordan det virker. Man kan også afspille almindelige videofiler, som ligger på PDA'ens hukommelse.

Andre specifikke modeller kan du altid finde på edbpriser.dk og pdafreak.dk.

Håber du kan bruge det til noget.

Peter
Avatar billede liebing Nybegynder
12. marts 2006 - 22:17 #2
Undskyld, www.pocketfreak.dk
Avatar billede kobber Nybegynder
13. marts 2006 - 00:18 #3
Hey Peter. Tak, men du får altså ingen point i denne omgang. Der mangler lidt svar på mine spørgsmål, og måske'er kan jeg ikke bruge. Desuden er den sidste anmeldelse af en PDA på Pocketfreak fra juli 2005, og jeg går ud fra at der er sket mere siden da.
Avatar billede liebing Nybegynder
13. marts 2006 - 07:15 #4
Det er i orden.

Det er lige så meget debatforumet på pocketfreak jeg kan anbefale. Ved at søge lidt der, kan du læse om mange der har stået i samme problemstilling som dig, og har fået vejledning og forslag til modeller.

Helt sikkert, lige som på alle andre elektroniske områder, så er der også sket meget på pda området.
Avatar billede liebing Nybegynder
13. marts 2006 - 07:31 #5
Jeg fandt forresten lige den her:
http://www.expansys.dk/product.asp?code=123569

Så det kan lade sig gøre at se tv på sin pda.