Avatar billede torben lind Forsker
12. marts 2006 - 19:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

manglende xp prof. cd.

Hej allesammen.
Jeg har med intr. fulgt nogle spørgsmål, ang. manglende win. cd
Jeg er i den samme situation, jeg har min win key siddende på kabinettet, men jeg ønsker at lave en format af harddisk men jeg kan ikke finde min win. cd.
Kan man få en kopi af win. cd og bruge sin gamle nøgle,der sidder på kabinettet,er det fulgt lovligt på denne måde.
På min win. key på kabinettet står der :
Windows XP prof. 1-2 CPU
Er det en alm. win xp prof. jeg skal have en kopi af,den er selv. dansk
Håber nogen kan svare mig på dette.
M:V.H.
Torben
Avatar billede w2k3user Nybegynder
12. marts 2006 - 20:04 #1
Du kan købe et nyt mediekit hos feks. www.zitech.dk. det koster omkring 300 ,- eller du kan kopiere cden hos en af dine venner. Det er lovligt at bruge en kopi cd når blot du bruger din egen licens
Avatar billede haverslev Novice
12. marts 2006 - 20:05 #2
Du kan låne en XP pro cd af en eller anden og installere fra den, blot skal du bruge din egen cd-nøgle.
Du skal også lige checke om det er en nøgle der tilhører en XP Pro, XP Pro SP1 eller XP Pro SP2, da der er forskel i cd-nøglerne - altså du kan ikke installere med en XP Pro SP2 cd og bruge en XP Pro cd-key.
Med andre ord - tingene skal passe sammen.
Avatar billede torben lind Forsker
12. marts 2006 - 20:58 #3
Hej w2k3user.
Tak for hurtigt svar du får point,haverslev skulle lige være færdig med kaffen,så du kom først.
M.V.H.
Torben