Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 13:23 Der er 23 kommentarer og
2 løsninger

Hardware Malfunction Part II

Jeg har før postet om dette problem i win2000 under: http://www.eksperten.dk/spm/45754

Jeg fik ingen løsning på problemt den gang og har siden bøvlet videre med det. Jeg har prøvet næsten alt nu men intet virker. Så snart jeg har installeret win2000 går der ca 30-45 min og så går den ned med den blå skærm. Hardware malfunction please contact your hardware vendor.

Mit system består af: PIII 700 mhz, abtit bx 133 mobo; pc133 apacer ram( 1 blok af 128 og 1 af 64), Asus v7700 deluxe gfx kort, 3com netkort, 1 45 gb ibm hdd, Aopen 300w PSU.

Men nu kommer det virklig mærklige. Inden jeg opgraderede til mit nu værende system havde jeg samme problem. jeg har skiftet alle dele ud men problemet er stadig det samme. Jeg har oxo prøvet med adskillige andre versioner af windows 2000 prof. så det er heller ikke den er noget galt med.

Det forbandede er at jeg ikke får yderligere fejloplysninger fra den blå skærm, den laver ikke engang nogen dumpfil, hvilket jeg har bøvlet længe med at få til at virke.

Jeg har prøvet adskillige ting ved installationen af win2k. Pillet alle kort og drev fra undtagen gfx og den hdd jeg installere fra. Der er ikke engang noget at se i windows loggen efter den er gået ned. Jeg har støvsugt micrisofts hjemmeside men der kan man ingen hjælp at få.

Er der nogen der har nogen forslag eller har været ude for noget ligende?

Nogen der kan forklare hvorfor win2k ikke dumper hukommelsen?

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP......
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 13:37 #1
Jeg ville kigge på:
Køling af processor (støv - for lille blæser - roterer ikke hurtigt nok)
Køling af grafikkort
Strømforsyning størrelse og stabilitet
Prøve 1 ramklods af gangen
Avatar billede peter_m Nybegynder
02. maj 2001 - 13:40 #2
Har du forsøgt at installere en anden win2000?
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 13:48 #3
Køling af processor. Jeg har en golden Orb som er ren for støv dvs. 4500 omdrejninger

Grafik kort er helt nyt desuden havde jeg et asusv3800 før og dervar problemte det samme.
Strømforsyningen er helt ny købt for en uge siden af samme grund.

Jeg har prøvet med kun en ramklods af gangen og ja jeg har forsøgt med andre versioner af windows2000. Denne version jeg forøvrigt kører med virker smertefrit på andres computere.
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 13:51 #4
Hvis du har udskiftet CPU-Bundkort-RAM mm. er der kun harddisken tilbage.
Har du prøvet med en anden harddisk? Eller med et andet IDE kabel?
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 13:53 #5
Hmm, tricky!

Reset af BIOS via jumper eller kortslutning af batteritilholder. Tjek på datoen om den reelt bliver reset.

Går HDD i dvale - tjek for dvalefunktion også i BIOS: Aktiver dvale om nødvendigt, men ENTEN fra BIOS eller 2000. ( Visse HDD har problemer med at spinne op i fart hurtigt nok og kan give denne fejl)
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 14:01 #6
ram, cpu og ram er blevet udskiftet.

Jeg har ikke prøvet med en anden harddisk men den jeg har er helt ny. Ide kablet er måske en god ide, har jeg ikke prøvet. Jeg har prøvet adskillige bios indstillinger men dog ikke at resette den. Dvale funktion er slået fra men jeg har oxo forsøgt mig med den slået til.
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 14:08 #7
dohh ram, cpu og ram er blevet udskiftet.

der skal selvfølgelig stå ram, cpu og bundkort...he he..alt er blevet udskiftet da jeg havde det samme problem på min gamle pc...ram, cpu,bundkort,hdd,psu,gfx-kort,netkort og det jeg ikke har skiftet er blevet pillet fra under insatllationen..jeg har endda prøvet med en anden skærm.
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 14:20 #8
En ny harddisk, kan jo godt havde en \"hardware\" fejl. Hent evt. et program fra producentens hjemmeside, til at teste den med.
Prøv som sagt også med et nyt IDE kabel. Og husk at sætte harddsiken på det sidste stik, hvis den sidder alene.
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 15:06 #9
Har lige teste harddisken og der var ingen fejl. Disken sidder på sidste stik. Jeg prøver dog med en anden hdd senere. Nogen der ved hvorfor win2k ikke dumper hukommelsen når den går kold?
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 15:50 #10
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 15:51 #11
Hele linket skal med.
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 16:04 #12
Ja jeg kender den godt..jeg har også prøvet det af..heller intet resultat desværre.
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 17:04 #13
Hvad sker der hvis du prøver at installere 98 eller 95?
Du har jo efterhånden installeret/købt så meget, at det må være et forsøg værd for at komme videre med det \"uløselige\" problem?
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 17:05 #14
Mht. til dumpfilen - 2000 kan vel ikke nå at skrive den før maskinen går død..
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 17:09 #15
win98 kører fint..helt uden problemer. Det samme med WinMe, heller ingen problmer der.

Mht. til dumpfilen..er det íkke meningen at når HAL i win2k støder på en fejl og vælger at gå i \"blå skærm\" skulle dumpe hukommelsen?
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 17:13 #16
Mht. det sidste: Hvis fejlen er meget alvorlig og pludselig, kan den sikkert ikke nå at skrive til en fil før den fryser eller HDD giver måske ikke adgang, og det kunne være problemet?
Har du tjekket al din HW med HCL listen hos Microsoft?
Siden 98 og ME kører problemfrit, må det jo være en specifik 2000 funktion/krav der ikke bliver tilgodeset...
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 17:17 #17
Ja du har sikkert ret ang. dumpningen.
Ja jeg har kigget på HCL listen. En del af min hardware er slet ikke testet endnu. Desuden har jeg en kammarat der har det sammebundkort, samme cpu, samme hdd, og samme lydkort og der kører det fint. Desuden har jeg forsøgt at installere skidet med kun 1 hdd, bundkort, cpu, ram og diskettedrev. Men ja det er fandme syret at win98 og ME kører uden bøvl..måske man skulle prøve med Win2000 ADV server.
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 17:19 #18
Det kunne jo tænkes det er din W2K CD der har en fejl.
Avatar billede handmade Nybegynder
02. maj 2001 - 17:22 #19
Her er et par virkeligt seriøse sider med en omfattende knowledge-base:

Det problem må kunne løses...

http://contamination.org/windows2000/

http://members.aol.com/axcel216/newtip.htm#HOME

http://windows2000.about.com/compute/windows2000/mbody.htm

Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
02. maj 2001 - 17:26 #20
Jeg har forsøgt at installere Win2000 fra andre cd\'ere...så desværre

Tak for linksene..støver dem lige igennem :D
Avatar billede makse Nybegynder
12. juni 2001 - 18:37 #21
Lignende problemer er opstået i http://www.eksperten.dk/spm/80924
Fandt du en løsning?
Avatar billede m0n0l1th Nybegynder
12. juni 2001 - 18:48 #22
Ja, jeg tror endelig jeg har fundet en løsning, jeg resetede min bios, installerede den nyeste update, skiftede mit ram, købte ny strømforsyning og nu ser det ud til at det funger, jeg har køret med denne installation i over 1 1/2 måned uden af få den blå skærm igen. Så jeg er næsten sikker på at det virker nu.
Avatar billede makse Nybegynder
12. juni 2001 - 19:03 #23
Det var da bare skønt. :)
Husk at lukke spørgsmålet.
Avatar billede makse Nybegynder
12. juni 2001 - 19:20 #24
Takker for point. :)
Avatar billede gchris5 Praktikant
04. juli 2001 - 20:39 #25
m0n0lth> ved du hvilke af de udskiftede dele der var skyld i din malfunction??? Eller tror du at det var update af bios der det til at virke???!?!?