Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:11 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Bærbar computer fryser.

Hejsa eksperter!

Min nye bærbare computer fryser forholdsvis tit fuldstændigt umotiveret. Jeg kan ikke gøre andet end at slukke computeren når den gør det.
Nogen der ved hvad det kan skyldes???

På forhånd tak
Avatar billede levithan Nybegynder
12. marts 2006 - 19:20 #1
hvor gammel er den og har du intalleret nogen programmer op til frysningsperioden
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:22 #2
ryd op:

disk oprydning, defragmentering, adaware scan, og Easy cleaner.

http://www.eksperten.dk/spm/694544
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:28 #3
Virker ikke som om det er det der er problemet. Jeg har installeret word og noget poker-software. Har defragmenteret for nylig og kører jævnligt scans med adaware og ewido...
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:31 #4
har du kigget i msconfig og fjernet overflødige programmer fra start?
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:33 #5
hvordan gør jeg det?
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:36 #6
start -> kør -> skriv msconfig -> start, der er en liste over programmer der starter op med din computer, fjern de overflødige.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:47 #7
ok. kan det mon tænkes at være en hardware-fejl???
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:49 #8
det kan det godt.

Men prøv lige at formatere før du sender den tilbage. Det vil med 95% sikkerhed fjerne problemet.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:52 #9
når easy cleaner finder ugyldige registreringer. Kan man så roligt slette dem???
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 19:54 #10
ja, gør det.

(der er fortrydelses-værktøjer med)
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 19:58 #11
Ka' bare ikke forstå at jeg allerede skal formatere den. Har næsten lige købt den. Den er kun ca. 1 måned gammel...
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 20:01 #12
Det er sandsynligvis et program der kommer i konflikt med de andre programmer i din computer.

Er der nogen af de programmer du har installeret efter den begyndte af fryse der starter op med din computer?
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 20:02 #13
Du har kørt et scan med følgene program?

http://www.lavasoft.de/software/adaware/
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 20:16 #14
Kan ikke helt huske om jeg har installeret noget nyt som kan gøre at den skulle fryse. Og ja - jeg har kørt adaware scans.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 20:38 #15
prøver at se om det sker igen. Ellers mener du jeg skal formatere?
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 20:40 #16
ja
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. marts 2006 - 20:55 #17
DU SKAL IKKE FORMATERE DEN 100%!

Jeg har en ide om hvad det skyldes, da jeg selv har haft akkurart samme irreterene problem med at skærmen bare fryser fast.
Problemet bestod i at der er nogle sektor i min HD(måske din er der det osse i din HD=harddisk)!

Jeg kunne se det selv ved at kører en "Defragmentering" og deri se at der var nogle fejl indikationer som den skrev som en fejl således: file found 0000.3 - 0000,4 - og i file found 000,8 og det er nogle sektor i ens harddisk der er ødelagt.

For at sige det lige ud NU når du LIGE HAR KØBT DEN, så ville jeg personligt gå/tage ned i den butik den er købt i og forlange en helt ny en og ikke noget med at hoppe på at de har ret til lige at lave den først, for i dit tilfælde gælder den ikke (så hop endlig IKKE på den hvis de tror de kan slippe af sted med det, du SKAL bare sige at du vil have en ny ellers vil du lave handeln gå om og få dine penge tilbage).

Den er jo ikke ældre end en måned, som du skriver og så har du osse ret til at få en helt sprit NY en i bytte, eller lade handlen gå om så du får dine penge igen.

M.v.h

pp

Ps:. Grunden tl du IKKE skal formatere den er at den kan de så se og det ville værre lidt dumt da de så kan være så frække at sige at det så er din egen skyld selvom problemet fremstod før formateringen.

Kan I hygge Jer;)
Avatar billede buchi Nybegynder
12. marts 2006 - 21:06 #18
¨du kan tjekke om der er problemer med hd'en med hdtune: http://www.hdtune.com/
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
12. marts 2006 - 21:08 #19
cool - det ka' jeg lige prøve
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
13. marts 2006 - 13:33 #20
Den har sq fundet en fejl på harddisken. Skal jeg så få computeren sendt ind til reparation??
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. marts 2006 - 10:12 #21
jeg ville somsagt tidligere kræve at få den byttet til en helt ny en og HUSK at tjekke om den kasse du får den i er plomberet eller har været pillet ved.
Du skal bestemt IKKE gå med til en repation da det jo er så kort tid siden du har købt den der er en regl der gælder mere end de 14 dage ligesom hvis man feks. finder en fejl på sin Pc efter garentien er udløbet alså der er gået de 2 år.

Så har du/amn faktisk ialt 14 dage ydeligere til at klage over det og få den indsendt til repation, der er desværre bare ikke ret mange der ved det og kender loven på det område hvilket er lidt søndt da mange forbruger bliver for at sige det lige ud. Taget godt ved røven.

Hygge og husk nu at vær stædig nede i butikken da de jo prøver ALT for at undslippe at skulde give en ny vare selvom det ikke de ikke får særlig ret meget ækstra arbejde ud af det.
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. marts 2006 - 10:48 #22
Jeg kan fortælle dig en lille historie der er sandt, jeg har lige her i december d. 19/2005 indsendt min bærbar Pc da både floppy-drevet var gået i stykker (disketten sad simpelhen fast at man faktisk skulde trække den ud og samtidig med det så ødelagde den bootdisketten hvilket var pisse ireterene, da jeg havde nogle rimlige vigtige informationer på den. Og den var enda i "jern" og ikke palstik-hætte som beskyttelse:o)
Og så var en fjedren de er på den knap man lukket bærbaren med, den var sprunget ud og jeg havde den stadigvæk, men de valgte at skifte hele displayet ud med et helt nyt display (iflg. Eletronick Centeret der skulde stå for at lave den).

Og det havde jeg jo bestemt IKKE noget imod (selvom jeg syntes det lød lidt mærkvædigt at de ikke bare sætter den lille fjedre i igen jeg vedlagde eller købte en ny enn hjem som de så kunne sætte i, isteden for at sætte et helt nyt display på som er en dyrer løsning for dem. -Og de fleste Center, faktisk dem alle samme skal jo sparer så meget som det er muligt når de reparerer folks ting og bestillere produkterne hjem der skal bruges).

Men men den skærm jeg fik havde pixels-fejl på det var så tydeligt at se at jeg skulde havde den byttede igen. Og ikke nok med det så blev den indsendt med en 20 GB hd og jeg fik den tilbage med en 20 GB HD´´WHAT om jeg lige fik storere øjene efter jeg så det. Og ikke nok med meget overraskede over dete svineri, som dt er i mine øjne.

Så nu har jeg fået den indsendt igen og venter spændt på at få den tilage og se hvad der er stoppet i den og det får jeg nu her på lørdag.
Og så har jeg denne gang for det troede jeg var normalt at det fulgte med alså de papir og manualer på divs. tine som feks. HD'en som i mine øjne er meget vigtig at vide hvad er for en der er sat i og om den er købt som ny eller brugt.
Så jeg har bedt om et kopi af samtlige ting der bliver udskiftet.  Og den gryntede han lidt over i telefonen da jeg sagde det for som han sagde: - Det havde han aldrig hørt nogle bede om før.  (og dt fortæller mig en hel del om dette værksted der står for at lave vores Pc'er i Danmark, de har naturligvis flere værksteder i landet og ikke kun et.
Avatar billede andreasjoe Nybegynder
08. september 2011 - 08:34 #23
Send lige et svar pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
04. oktober 2011 - 19:16 #24
.