Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 08:46 Der er 19 kommentarer

har slettet fil med virus og kan ik starte windows XP op

jeg har fundet en virus på min kun 1 uge gl pc gennem avast og den valgte at slette filen
men nu kan jeg bare ikke starte windows op igen...

det er en dell computer og har lavet flere forskellige test i startup men stadig uden, har kun en rescue cd som fulgte med....

HJÆLP mig med at starte op igen

Vh Tlb18

troels.lund.brink@skolekom.dk
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2006 - 08:53 #1
Kan du ikke vælge at køre en "REPAIR" fra den XP-skive du nævner
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2006 - 08:53 #2
Har du diskettedrev i dyret??
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 09:30 #3
jeg har ikke diskettedrev i dyret og tror heller ik jeg kan repair så det er lidt noget LORT for at sige det mildt

tror du måske jeg kan starte i fejlsikret tilstand og så lave om på noget systemgendannelse eller noget i den retning
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 09:44 #4
Kan lægge et link til dig her til en guide i geninstallation af XP specielt designet til Dell pcer, hvis det har interesse?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 09:48 #5
Du kan også prøve at starte den op i fejlsikret tilstand, den recovery disk du har er vel stadig på pcen?
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 09:52 #6
ja du må meget gerne ligge et link her og ja cd en jeg har er i cdrom drevet og klar til brug...

maskinen starter windows op men skrivebordet er helt tomt og jeg har ventet i over ti min uden der skete noget..

skal jeg når jeg starte op vælge boot menuF12 el. setupF2
jeg har prøvet at vælge F12 og lavet en masse test på hele systemet med ram, processor, hdd osv..

så er lidt spændt på at se om det har hjulpet, den har stået og lavet test hele natten
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 09:57 #7
Vent lige med at gøre noget til du har fået guiden, hvis du har mulighed for at printe den ud ville det være en god ide, øjeblik.
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 09:58 #8
ok jeg har en ibook jeg sidder ved nu som jeg kan printe fra så jeg venter

kan i øvrigt medele af testene er færdige men har ik hjulpet
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 09:59 #9
OK så kom tingene frem igen men det tog sku sin tid så hvad mon der er galt
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 10:00 #10
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 10:02 #11
det kan nok også ha noget at sige at jeg "kom til" at installere to antivirus programmer på en gang det er nok der kagen er opstået for de fandt noget forskellligt
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 10:03 #12
har du en msn adresse som jeg kan bruge det er  lidt nemmere

find mig på tl-brink@ofir.dk
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 10:10 #13
har desværre ikke msn, men vi kan da bare bruge det her der er ingen begrænsninger, men sytemgendannelse kan du godt bruge du skal tilbage til et kontrolpunkt, har du kun haft den en uge er det ikke sikkert det kan lade sig gøre.
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2006 - 10:27 #14
Prøv følgende artikel..

http://www.eksperten.dk/artikler/651

og for mig lyder det som om du kommer ind i windows men explorer ikke starter..

prøv at tryk ctrl+alt+delete..

tryk filer->nyt job(kør) og skriv

Explorer

tryk enter og se om du kommer ind på dit skrivebord
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 16:30 #15
jeg kan se at min avast antivirus har fundet filen igen på denne sti
C:\System Volume Information\_restore{B1829B26-DD2F-4063-B395-DB9B61FBA91D}\RP1\A0001111.exe

må jeg slette denne fil eller hvad skal jeg gøre med den
hvordan kommer jeg HELT og aldeles af med denne fil...

programmet
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
12. marts 2006 - 16:36 #16
Slå systemgendannelse fra og start op i fejlsikret tilstand find den og slet den, og vil den ikke det så brug Dr.delete.

http://www.fnsupport.dk/download.php
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2006 - 16:36 #17
Det er en WORM har du prøvet med programmer specifik til orme??
Avatar billede tlb18 Nybegynder
12. marts 2006 - 16:38 #18
jeg har pt hentet avast egen worm cleaner og jeg har sat filen i karantæne og er ved at scanne med cleaneren og har FJERNET systemgendannelse
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2006 - 22:14 #19
Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.downloadportal.dk/viewinfo.asp?rid=1658
Eller
http://www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet og vælge, at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med, at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay hopper der et nyt vindue frem nemlig notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopir dem herind så jeg kan kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.