Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. marts 2006 - 02:06 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ingen kontakt til RAID Controller på IBM XSeries 226

Jeg har fulgt vejledningen i opsætning af et Raid Array (Raid 1) på en IBM Server. Af en eller anden grund kan jeg ikke se nogen harddisk på maskinen, når jeg forsøger at anvende IBMs management tool eller forsøger at installerer Windows. Jeg kan godt komme ind i BIOS på controlleren og konfigurere RAID og formaterer diskene mm. Men så snart jeg hopper ud af BIOS kan jeg ikke få kontakt til diskene.

Er der nogen der har et godt råd eller et lille hint ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 02:08 #1
jeg ved ikkeom det er helt den samme maskine, men jeg satte for et par måneder siden en ibm-server op, og vi havde samme problem.
vi satte raidet op, og hentede derefter driverne til raidet på ibms hjemmeside, og trykke f6 da vi skulle installere windows
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 02:09 #2
det virkede lidt som om det management tool kun virkede med en bestemt raidcontroller. der var et par drivere at vælge imellem, og nr to vi hentede virkede
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 02:12 #3
jeg ville se det som et godt tegn: det betyder at raidet er sat op! første gang installerede kunden selv windows2003, uden nogen problemer, men da jeg kom derud kunne jeg se at harddisk nr 2 slet ikke arbejdede. så satte vi raidet op og pist væk harddisk.
det var også en xseries, men kan ikke huske nummeret
Avatar billede coderdk Praktikant
12. marts 2006 - 02:25 #4
mrmox2 har fat i den lange ende. Fat i driveren og installér 3. parts driver under windows installationen :)
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. marts 2006 - 09:11 #5
Hej mrmox2, Mit forløb er nøjagtigt det samme som dit. Denne maskine har også først været sat op med Windows 2003 Server, på den ene hd.

Jeg vil prøve din vejledning.

Hvad er det lige F6 aktiverer under installationen af Windows ?
Avatar billede redhack Nybegynder
12. marts 2006 - 09:51 #6
Du skulle gerne kunne se status på dit raid kort via. serveraid programmet som følger med serveren.

Det ligger også på samme cd som Serverguide programmet, som helt klart skal bruges til installationen af din IBM server.

Man slipper aldrig afsted med selv at installere Windows server på sin IBM server. :)
Avatar billede coderdk Praktikant
12. marts 2006 - 13:45 #7
jannik, under boot af windows installations-CD'en, skriver den "Press F6 if you would like to load third party drivers" - Hvilket er det du gerne vil :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 14:57 #8
skriv præcis hvad det er for en server, så finder vi link til dig
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. marts 2006 - 16:43 #9
Det er en 226 XSerie 8488-3DY e-server
Avatar billede coderdk Praktikant
12. marts 2006 - 17:03 #10
Her er til Windows 2000/2003: http://tjek.nu/8x
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
12. marts 2006 - 17:11 #11
Den anvender 2 stk. SCSI diske
Avatar billede coderdk Praktikant
12. marts 2006 - 18:04 #12
http://tjek.nu/8y her er scsi downloads til den model :)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
12. marts 2006 - 18:08 #13
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
13. marts 2006 - 08:20 #14
Det er en Adaptec AIC-7902
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. marts 2006 - 10:24 #15
kan du ikke finde et partsnummer på den - er der onboard
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
13. marts 2006 - 10:33 #16
mrmox2 jeg er i mål nu, mange tak for hjælpen. Vil du ikke sende et "svar" så kan jeg overføre point til dig ?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
13. marts 2006 - 20:08 #17
ok, svar
Avatar billede jannikmunk Nybegynder
13. marts 2006 - 20:53 #18
Under Windows installationen "F6" for "load third party drivers"

Her installerede jeg et floppy image fra adressen: http://www-1.ibm.com/support/docview.wss?rs=0&dc=D400&q1=8488&q2=scsi&uid=psg1MIGR-55041&loc=en_US&cs=utf-8&cc=us&lang=en
Den nederste: 39y4830.exe

Det var det der skulle til. Så tak for hjælpen Mr. Mox 2.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
14. marts 2006 - 00:37 #19
årh hvor jeg elsker når det kommer til at virke *gg* så er det hele sjovt igen