Avatar billede themom Nybegynder
11. marts 2006 - 23:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

opfindelse søges

Hi kære eksperter :)

Min 10årige nevø,har bedt MIG om hjælp(ha,ha).Han skal i næste uge, have "opfinderuge", og kunne godt bruge lidt hjælp, derfor denne bøn.Det behøver ikke være den mest geniale,svære, banebrydende ting/ide, alder og tid taget i betragtning.De har i klassen, "alle" materialer til rådighed.Han er facineret af elektriske ting (modsat mig) :), så evt. forslag må gerne være noget med støm (dog ikke så meget , jeg ikke længere har en nevø!!!!).Alle forslag vil være velkomne,og vælger han en af de indkomne, går point til denne , ellers fordeles de til alle seriøse forslag.Be,be om hjælp, han er jo min yndling.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
11. marts 2006 - 23:39 #1
Jeg savner lidt en tegnefunktion, men hvis det er kan jeg da forklare nærmere ind til tingene.

  Spil.

  Et simpelt spil, der kan laves af ståltråd eller lign. Ståltråddet bøjes i en underlig figur. Spillet går nu ud på at få en ring bragt fra den ene ende til den anden uden at komme i kontakt med ståltrådet. Rammer man lyser en pære op.

  Gæt en by (kan selvfølgelig laves med mange forskellige ting)  Et kort klistres på et stykke pap. I de byer man skal gætte indsættes nogle stifter, der så på bagsiden af pappet forbindes til den pågældende by's navn ude i siden. Et kredsløb betående af en pære og en batteri kan nu bruges til at spille "gæt en by".

  Model af kolkke, måske lige lidt for svær. Hvis du forestiller dig en elektromagnet (søm hvor der er viklet en ledning omkring), hvor der er noget blødt metal henover. Elektromagneten tiltrækker det bløde metal, og der opstår en kortslutning når de 2 mødes så elektromagneten slukker. Dette får det bløde metal til at vippe op igen og hele processen starter forfra.
Avatar billede egomini Nybegynder
12. marts 2006 - 12:24 #2
hej
Avatar billede themom Nybegynder
19. marts 2006 - 18:05 #3
Jamen så får du dem Thomas :), hvis du gider gi et svar, dine forslag blev dog ikke brugt.
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
20. marts 2006 - 16:14 #4
Kan være ligemeget med point, hvis mine forslag alligevel ikke blev brugt. Hvis du til gengæld vil stille min nysgerrighed ved at sige, hvad vindeideen blev...
Avatar billede themom Nybegynder
22. marts 2006 - 11:17 #5
Den blev en gang influenza og en uge på langs:),men mange tak for din hjælp,du er stadig velkommen til points.
Avatar billede themom Nybegynder
09. august 2006 - 10:17 #6
lukker her :) tak for ideerne.