Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:17 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny pc der ikke giver noget signal på skærm

Hejsa, jeg har lige samlet en pc, men skærmen går i sort! Den søger kort tid efter analog/digital input og bliver derefter sort. Der er intet advarselsbip eller noget. Alt er helt nyt, så burde virke korrekt!
Hvis nogle har forslag på løsninger må i meget gerne råbe op, har prøvet alt...
på forhånd tak
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. marts 2006 - 19:20 #1
vil det sige at harddisk spinner op og at alt tilsynelandende kører som det skal - bortset fra signalet til skærmen
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
11. marts 2006 - 19:22 #2
hvis det ikke er fordi der også er onboard grafikkort som den skal sluttes til i stedet første gang der startes, så ville jeg tage det hele ud og gå allt ledninger og det hele igennem igen, også evt extra strøm til grafikkort
og så sætte tingene ind igen, i første omgang kundet mest nødvendige
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:24 #3
Ja det er præcis hvad der sker. Har en mistanke til cpu´en, da den ikke blive bare lidt varm.
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:27 #4
vi har gået alle ledninger efter. Men hvor skal man tilslutte mere strøm til grafikkort?? det er et MSI RX1600PRO-TD256E.
tak for de hurtige svar forresten
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:36 #5
Vi konkludere nu at det må være cpu´en der er defekt, kan dette passe. Vores begrundelse er manglende signal sam tat den overhovedet ikke bliver varm efter 5 min. Er dette helt forkert?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 19:41 #6
Har du husket at montere det extra 12 volt stik (4 polet) som de fleste bundkort kræver
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:43 #7
nej. gør det nu.
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
11. marts 2006 - 19:51 #8
Jeg tror det virker nu.. tusind tak
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 19:57 #9
Så får du et lille svar
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 07:00 #10
??
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
13. marts 2006 - 09:37 #11
Ja det hele virker nu... Tak for hjælpen helgec
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2006 - 09:46 #12
Jeg kan se du er ny herinde, tanken er at den som man mener har hjulpet får de point du har udlovet når vedkommende har afgivet et svar 11/03-2006 19:57:00
Avatar billede simonsigurd Nybegynder
13. marts 2006 - 15:05 #13
jeg burde have givet dig point nu... du får selvfølgelig alle, det var en stor hjælp