Avatar billede krohn Praktikant
11. marts 2006 - 14:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

logon script igen

Jeg har et script der ser sådan ud:
net use h: \\lisa\doks\%username%
net use i: \\lisa\doks\delt
net use j: \\lisa\doks\regnskab /persistent:no

Det virker ok, men hvad hvis jeg ønsker at mappe til et andet drev på samme server, eller til en mappe på en anden server, hvad skriver jeg så?
Avatar billede leif Seniormester
11. marts 2006 - 14:17 #1
Drevet skal være delt.

Det er jo Sharenames der bruges når du connecter til.

Højreklik på mappen eller drevet og vælg Shared -> Sæt et navn og du kan lave:

net use f: \\server2\sharenavn

I dit eksempel er Lisa maskinnavnet og delt er sharenavnet
Avatar billede ejdesgaard Nybegynder
11. marts 2006 - 21:12 #2
http://adminscripteditor.com/main.asp << der kan du se diværse scripts til bat, kix etc.

hvis du også skal have tilføjet printere etc. via login script, så kunne kix eller vbs være en løsning.
Avatar billede krohn Praktikant
13. marts 2006 - 23:05 #3
Har lige glemt hvor file. skal lige, det er en ny server,og fik ikke det med fra den gamle
Avatar billede leif Seniormester
14. marts 2006 - 09:50 #4
Det er anpå hvor du vælger at konfigurere scriptet ? Er den sat op via GPO eller på brugerens profil ?
Avatar billede krohn Praktikant
27. april 2006 - 20:57 #5
Har fundet det, det er via profil. Men jeg kan ikke få den til at mappe til et drev på en anden maskine i domainet, der er mappen delt, men den finder den ikke?
Avatar billede krohn Praktikant
21. maj 2006 - 22:13 #6
Hvis i vil have point må i lægge svar, jeg låkker her nu, det køre nu "godt nok" ikke perferkt men ok
Avatar billede krohn Praktikant
29. maj 2006 - 22:02 #7
Ok lukker her
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 22:31 #8
Når du skriver \\maskinenavn\ bruger du så bare \\maskinenavn eller \\maskinenavn.domæne.tld ?
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2006 - 22:31 #9
Grunden til at jeg nævner det, har været ude for at nogen gange kan det være en fordel at bruge det fulde DNS navn for at tilgå maskinerne i netværket.