Avatar billede AnyFellow Mester
11. marts 2006 - 08:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Godt lydredigeringsprogram

Hej

Mangler nogle forslag til et godt lydredigeringsprogram.

Det må gerne være med flere "spor" og kunne konvertere til forskellige formater (f.eks. MP3).

Er programmet gratis er det fint, men det er ikke et krav.
Avatar billede allanj1 Nybegynder
11. marts 2006 - 10:21 #1
Et fint program er Cool Edit eller bedre Adobe Audition. Den behandler mp3 og har flere spor. Den er dog ikke gratis.
Hent evt. en demo http://www.adobe.com/products/audition/main.html
Cool edit 2000 er også kanon, og behandler fint mp3
Begge programmer kan konvertere et hav af formater.
Du kan endvidere benytte plug-in's som åbner en helt ny verden.
Avatar billede mobius6 Juniormester
11. marts 2006 - 13:07 #2
cool edit er vist blevet til Adobe Audition så vidt jeg ved (altså købt af Adobe og er det nu samme prog.)
super prog. absolut at anbefale!
en anden mulighed er Soundforge (ligeledes opkøbt, dog af sony) programmerne er 90% ens det er i grunden mest et spørgsmål om pris og filtre/plug-ins, men til "almindeligt" brug er de lige gode.
http://www.zzounds.com/item--SNYSFORGE
Avatar billede AnyFellow Mester
11. marts 2006 - 16:48 #3
allanj1...> Har lige downloaded Adobe Audition. Det opfylder mine krav. Pointene er dine.

mobius6...> Desværre, allanj1 var først.
Avatar billede allanj1 Nybegynder
12. marts 2006 - 15:57 #4
jeg takker :-)