Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 00:41 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

NTFS fejl: Filer findes ikke efter resume af hibernation

Forløbet er således:
HD3 (Maxtor OneTouch 250GB) er sat til under hele forløbet via USB2.0.

1) Maskine sat i dvale, HD1
2) HD2 er sat i, i stedet for HD1.
3) BootCD: Data fra HD2 gemmes på HD3 (USB)
4) HD1 sættes tilbage i igen
5) Maskine resume´s fra dvale

De data jeg har kopieret over, findes ikke! Biblioteket er tomt!
Hvis jeg imidlertid tilgår biblioteket med R-Studio (recovery software), kan jeg efter en kortere scan (automatisk) sagtens se filerne.

Jeg går ud fra, at problemet ligger i min filelist-cache? Jeg har prøvet at genstarte, at fjerne og tilslutte USB/HD3 igen, men uden virkning. Harddisken er skrumpet i størrelse med 50GB, som de nye data fylder. Men de findes ikke noget sted.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 06:54 #1
Hvilket filsystem viser disken med de udynlige filer under ""genskaber"??
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 06:55 #2
""genskaber"?? =  "Egenskaber"??
Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 09:54 #3
Det troede jeg stod i overskriften: "NTFS fejl: Filer findes ikke efter resume af hibernation".

Jeg bruger NTFS på alle drev.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 10:09 #4
"Det troede jeg stod i overskriften:" Der har du helt ret men det sker altså at partitionstabellen bliver smadret og filsystemet optræder som RAW det giver netop de symptomer du beskriver
Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 10:27 #5
Jeg har lige checket, og der står NTFS :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 12:29 #6
Ikke fordi jeg tror at dette hjælper men det tager mindre end 10 minutter at prøve, download TESTDISK  http://www.helgec.dk/lost_partition.html og følg guiden for at teste og evt gendanne din partitionstabel
Avatar billede gratis Nybegynder
11. marts 2006 - 14:58 #7
ku det være fordi disk cache som standard er slået fra på flytbare enhedder at problemet opstår ?  |Enhedsorientring|Diskdrev|Enhed|Politikker|
Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 18:19 #8
gratis: Er det ikke bare et spørgsmål om, hvorvidt der bruges en buffer ved fillæsning og -skrivning?
Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 18:24 #9
helgec: Analyse giver ikke udtryk for, at der er noget galt.
Avatar billede gratis Nybegynder
11. marts 2006 - 18:37 #10
mathisdk: jeg har 3 mulighedder på min usb disk:
Optimize for quick removal
Optimize for perfomance og under dette punkt "Enable write caching on the disk"
"This setting enables write caching to improve disk performance, but a power outage or equipement failure might result in data loss or corruption." tænkte på om det ku ha någet med det at gøre...
Avatar billede matiasdk Nybegynder
11. marts 2006 - 20:22 #11
gratis: det mener jeg ikke, at det kan. en disk buffer gemmer dataene midlertidigt i hukommelsen, således at der skrives et optimalt antal bytes ad gangen, eksempelvis 1024 bytes, som er den typiske cluster størrelse. dermed undgår man at disken skal flytte skrivehovedet ved hver enkelte byte, og at den skal tage stilling til, hvor den enkelte byte skal skrives. risikoen for data tab ligger i, at dataene evt. venter i hukommelsen, og således tabes ved strømsvigt.

det jeg mener er problemet, er at Windows har en intern cache over partitionstabellen, der altså ikke indeholder de nye filer, som blev skrevet i løbet af dvalen.
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2006 - 21:56 #12
Jeg får ingen mail fra eksperten derfor min sene reaktion, jeg tror der er noget om det du skriver 11/03-2006 20:22:10 Jeg ville bruge TESTDISK til at slette nuværende partition på problem-disken du skal naturligvis aflæse værdierne for start/slut herefter ville jeg oprette en ny partition med de samme værdier det plejer at virke, men garanti gives ikke
Avatar billede gratis Nybegynder
12. marts 2006 - 04:25 #13
ok, blander mig uden om da jeg ikke har et bedre bud ;)
Avatar billede matiasdk Nybegynder
12. marts 2006 - 18:55 #14
helgec: nu har jeg ret mange vigtige data på harddisken, så jeg ville helst bare køre et program der kunne slette filer direkte i partitions tabellen, da jeg jo åbenbart godt kan se filerne igennem R-Studio.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2006 - 06:54 #15
Har du forsat problemer? har du overhovedet kørt TESTDISK til ende?
Avatar billede matiasdk Nybegynder
14. marts 2006 - 11:10 #16
Jeg har kørt "Analyse", men jeg har ikke tænkt mig at køre "Write" eller lignende før jeg ved, hvad den gør. Jeg vil jo ikke miste de data jeg har, bare fjerne dem, jeg ikke har.
Avatar billede matiasdk Nybegynder
02. april 2006 - 01:13 #17
Helgec: Jeg har snakket med Maxtor, og der bad mig tage harddisken ud af mit lukkede cover (som ellers var begrænset af garanti), og sætte den over i en alm. computer. Jeg kunne ikke få adgang til drevet via Denne computer, men godt via R-Studio.

Kort sagt har Maxtor generelle problemer med korrupte partitionstabeller, hvilket resulterer i at deres hardware (software) hænger helt og aldeles.

Jeg tror derfor at svaret ville have været at flytte harddisken og at lave en rewrite af partitionstabellen. Jeg valgte dog at lave en fuld formatering.

Vil du oprette et svar?
Avatar billede matiasdk Nybegynder
10. april 2006 - 10:15 #18
Pga. manglende svar afsluttes spørgsmålet.