Avatar billede kaad15 Nybegynder
10. marts 2006 - 18:57 Der er 2 kommentarer

Trådløs netværk fungerer ikke

Vi har lige fået nyt internet, og har fået det til at fungere på den stationære computer. Vi har også trådløs netværk i huset, men dette fungere ikke. Når kablet går dirkete fra modem til pc duer det fint, men når det skal over den trådløse router fungere det ikke. Hvad kan der være galt?

P.s. Det er Sydvest energi bredbånd
Avatar billede levithan Nybegynder
10. marts 2006 - 22:28 #1
står WAN porten i routeren til at hente automatisk dhcp og dns? skal i registere jer hos udbyderen ved opkobling?
Avatar billede jacla Nybegynder
16. marts 2006 - 02:17 #2
I kan prøve at køre kommandoen IPCONFIG /all i dosPrompten. Pc'en skal være koblet op til Routeren og Routeren WAN port til modemet.

Efter at have kørt ipconfig / all skulle du gerne kunne finde din Gateway (IP Adr. ud af huset) Kan hedde 192.168.1.1. Da PC'en kan komme på nettet er det ikke PC'en der er problemet. Men evt ef deffekt kabel eller fejlkonfigureret Router.

Reset evt Routeren fysisk og eller log på den ved at skrive dens IP-Adr i explorren.

Find dine papirer frem fra din Internetudbyder og følg guiden Internet opkobling.

Hvis det ikke hjælper skriv igen.

Med venlig hilsen

Jan C