Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
10. marts 2006 - 16:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Lille skrift-problemer på Inspiron 6000

Jeg har lige erhvervet mig en lækker Inspiron 6000 fra Dell. Efter flere anbefalinger valgte jeg at købe den bedre og dyrere skærm med - 15,4" widescreen skærm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel.

Den er også lækker nok. Mit problem er bare, tekst på internetsider, quick launch-ikoner i bunden og systray er alt alt for små.

Man kan knap se, hvad man selv skriver, så jeg vil meget gerne have det større.

Har bøvlet lidt med større skrift under "Udseende" via højreklik på skrivebord og indstillinger... har også prøvet at ændre opløsningen ned - men den næste der svarer til 1680x1050-formatet er efter min hovedregning 1200x800 - men der ser alting meget sløret ud...

Er der nogen der ved, hvordan jeg får en mindre opløsning til at stå skarpt? Det her er sq kun for nørder og folk med perfekt syn og manglende belæg for hovedpine :)

Ved i hvert fald, at hvis fx mine forældre havde købt sådan en, så havde de brokket sig (også) :)

Er ikke sur eller bitter - maskinen er lækker og var billig - vil bare gerne have lavet det, så jeg kan se ikoner nederst og i min browser osv uden at skulle bruge lup.

Ja... HAR prøvet "Størst" i IE som tekstvisning - det bliver den lidt større af, men ikke meget.

Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
12. marts 2006 - 22:41 #1
P.G.A. en TFT-skærms opbygning er det sjældent et godt resultat at køre i andre opløsninger en dens native, som i dit tilfælde er 1680 x 1050.
Du skulle nok have købt den med mindre opløsning.

For at hjælpe med at få større tekst og ikoner:
Kontrolpanel -> Skærm -> Fanebladet 'Indstillinger' -> Knappen 'Avanceret'
På Fanebladet du får op der kan du ændre DPI.

Håber det hjælper!
Avatar billede kennethbon.dk Nybegynder
13. marts 2006 - 18:11 #2
Ja - jeg har måtte sælge den igen - æv!
Svar bare - så får du pointene
Avatar billede ludviggoat Nybegynder
13. marts 2006 - 18:39 #3
Ærgeligt at sælge en ellers lækker maskine, men tak for point.