Avatar billede stubid_cat Nybegynder
10. marts 2006 - 10:52 Der er 1 løsning

pdf i cdata tag i XML doc igen

jeg prøver at åbne et pdf dokument der ligger i et xml dokuments cdata tag. jeg har hentet pdf datane ind i et datagrid og ud i en string men jeg kan ikke få strengen konverteret til et byte[] der kan bruges. Jeg har forsøgt at bruge de andre former for encoding men UnicodeEncoding er den eneste der kommer tæt på. Når jeg bruger den encoding kommer adobe reader op og siger at Filen starter ikke med '%PDF-' og det ved jeg at den gør, så der må gå noget galt i konverteringen til byte[].

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
        {
            DataSet reportsDS = new DataSet();
            reportsDS.ReadXml(MapPath("Report.xml"));

            string reportData = reportsDS.Tables[3].Rows[0]["data"].ToString();
            byte[] reportDataInBytes = ConvertStringToByteArray(reportData);

            Response.Clear();
            //Response.ContentType = "application/pdf";
            Response.AddHeader("Content-Type", "application/pdf");
            Response.AddHeader("Content-Disposition", "inline;filename=form.pdf");
            Response.BinaryWrite(reportDataInBytes);
            Response.End();
        }

        public static byte[] ConvertStringToByteArray(string stringToConvert)
        {
            System.Text.UnicodeEncoding encoding = new UnicodeEncoding();

            byte[] bytes = encoding.GetBytes(stringToConvert);

            return (bytes);
        }
Avatar billede stubid_cat Nybegynder
23. marts 2006 - 15:19 #1
Den "text" der stor i mit CDATA tag var ikke rigtigt formateret, så koden var rigtig nok.