Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
10. marts 2006 - 01:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

åben formular, overfør ID fra gammel formular

Jeg har en formular, som bruges til returnering af produkter, når et produkt er med i flere udlån kan systemet af gode grunde ikke vide hvilket udlån det stammer fra, derfor vil jeg have den til at åbne en formular som viser de udlån hvor produktet er med i.

jeg har lavet en forspørgsel som tager produktid som args, og min form er baseret på denne.

Så mit spørgsmål lyder, hvordan får jeg mit produkdukt id fra formular1 til formular2 (som er baseret på inputtet)
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2006 - 04:55 #1
Jeg er lidt i tvivl om, hvad du vil. Men jeg gætter på at dine udlån allerede er oprettet, og feltet produktid eksisterer i både form1 og form2. Du står nu i form1 og vil åbne form2 og se hvilke udlån for form1's produktid:

DoCmd.OpenForm "Form2"
Forms!Form2!produktid.SetFocus
DoCmd.FindRecord Me!produktid

Hvis produktid er med i flere udlån, vil koden finde dedn første forekomst af produktid.
Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
10. marts 2006 - 08:30 #2
Det er måske lidt svært når man ikke lige sidder foran at forstå.

Form2 er baseret på en forspørgsel, hvor jeg har sat produktid til at være forms![returFlere]![produktID]

Form1 er bare baseret på en forspørgsel eller tabel, der et ubundet felt, når man scanner et produkt køre der noget VB kode, og hvis produktet er med i flere udlån, åbner den form2, det er her produktid'et skal sendes til form1, sådan at den viser de udlån produktet er med i.

Visning er forløbende formular, sådan at udlånen bliver vist på i på nogle rækker.
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2006 - 09:01 #3
For gøre det kræver det, at formularerne er åbne når du arbejder i dem. Når du har form2 åbent kan du sende produktid ind i en variabel og tildele form1's produktid denne værdi når form2 lukkes:

dim VARa as long
VARa = Me!produktid
'her lukker du form2 og vender tilbage til form1
Me!produktid = VARa
Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
10. marts 2006 - 09:22 #4
Kan forespørgsel så finde ud af det?
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2006 - 09:52 #5
Form2's forespørgsel (postkilde) åbner jo form2 med et bestemt produktid der kommer fra formen returflere. Når du lukker denne sender du produktid ind i variablen og vender tilbage til form1 der ikke har kriterier i forespørgslen. Så - Det burde fungere.
Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
10. marts 2006 - 09:53 #6
Ok, jeg vil forsøge det når jeg kommer hjem...
Avatar billede runeklausen2 Nybegynder
10. marts 2006 - 22:31 #7
Løsning var jo lidt en anden jeg havde reget med, og faktisk mere lige til.

Jeg åbner form2, som sakl vise de udlån som produktet er med i, baseret på en forespørgsel, hvor der tager stregkoden fra form1 når koden blev afviklet, derved var det helt ligegyldigt med at overføre værdi'er.
Avatar billede mugs Novice
10. marts 2006 - 22:32 #8
:o)