Avatar billede x2000y Nybegynder
09. marts 2006 - 22:50 Der er 10 kommentarer

Unmountable Boot Volume.

Hej eksperten
jeg har et problem med min bærbare computer i går da jeg skulle starte den kom der en blå skærm frem der sagde unmountable boot volume. prøvede at reparere og geninstallere min windows XP, men jeg kunne ikke geninstallere da filsystemet var ukendt. Fik af vide at jeg kunne formatere hardisken for at geninstallere. Jeg vil meget gerne undgå at skulle formatere min hardisk da der er mange ikke backuppede ting på. Håber der er en/nogen der kan hjælpe....
Avatar billede levithan Nybegynder
09. marts 2006 - 22:54 #1
http://www.windowsreinstall.com/install/winxp/howto3/unmountable.htm

eller skal du tage harddisken ud af pcen og sætte den til en alm pcer via usb stik eller converter også  køre getdataback (demo) www.runtime.org eller pc inspeckor http://www.pcinspector.de/file_recovery/UK/welcome.htm på den (gratis)
Avatar billede hcma Novice
10. marts 2006 - 00:21 #2
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no9  (kræver ikke reinstall)
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 07:28 #3
Hvis kommentaren 10/03-2006 00:21:28 ikke afhjælper dit problem er det sikkert fordi du har smadret din partitionstabel, tabellen er normalt let at gendanne med TESTDISK http://www.helgec.dk/lost_data.html men det kræver at du har et kørende system, det er altså nødvendigt at din syge disk bliver sat som slave i en anden computer
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 11:02 #4
Når du er inde i recovery konsollen kunne du også prøve kommandoen

fixboot
Avatar billede x2000y Nybegynder
11. marts 2006 - 15:38 #5
jeg har ikke lige kunne prøve nogle af forslagene da mit internet har været nede men får det nok lige prøvet i løbet af weekenden. DErudover er jeg ikke så skarp til at skille en bærbar ad så skulle helst have hjælp der ikke kræver det.
Avatar billede x2000y Nybegynder
11. marts 2006 - 15:44 #6
har prøvet at køre chkdsk /p fra recovery modulet men komandoen findes ikke... Har så prøvet chkdsk /r men efter ca. 38 % skriver den at ikke kan reparere den beskadigede sektor.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:13 #7
Prøv fixboot kommandoen !
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:22 #8
Du kan også åbne denne computer, og højreklik på det måske beskadiget drev og vælg egenskaber. Når den kommer frem, klikker du på funktioner, og der på Undersøg Nu.
Der markereeeee du begge options og klikker på start. Den kommer så og siger, at den vil gøre der ved næste start, så du genstarter maskinen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
11. marts 2006 - 16:23 #9
Se bort fra sidste kommentar. Den hører hjemme i en anden tråd. Sorry.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2006 - 06:57 #10