Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. marts 2006 - 22:07 Der er 6 kommentarer

Hjælp til at finde billeder på nettet

hejsa
jeg har fundet disse bogstaver til at udskrive og male, så børn kan lære alfabetet.

http://www.hobbyrummet.dk/bogstaver/bogstaver.htm

Men som i sikkert kan se mangler der C, Æ, Ø og Å
De må jo være lavet, da man kan se det er Danske bogstaver (a = abe osv)
Jeg jat søgt og søgt, men desværre uden held :-(

Er der ikke en dygtig Internet surfer som kan finde dem for mig?
Eller måske en som kan tegne dem for mig?
Avatar billede gl.k. Nybegynder
09. marts 2006 - 23:16 #1
Avatar billede hanne-rk Nybegynder
09. marts 2006 - 23:24 #2
Nej desværre, den har jeg set, men det er bare med Peter plyds figurer.

Meningen er at bogstavet skal passe med det dyr eller den ting der er ved siden af.
a=abe
b=bamse

osv
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 00:41 #3
jeg tvivler nu stærkt på at det er danske ord de er lavet til - feks. hvalen ved W, pindsvinet ved I, Q kan jeg ikke gennemskue hvad er,ræven ved F osv. Men det er ret nemt at ta fejl af da en del dyr jo har meget enslydende navne på flere sprog. Men det jeg vil frem til er at jeg har min tvivl om om æ,ø,å skulle findes til det der alfabet når det i mine øjne ser ud til at være enkelsk.... men det er så stadig lidt af en gåde hvor C er blevet af.
Avatar billede gl.k. Nybegynder
10. marts 2006 - 02:07 #4
God pointe, Phunkypopcorn ;-)
W_Wal, I_Igel, Q_Qualle, F_Fuchs. Jeg er desværre bedre til tysk end ved tegnebordet.. jamen-hvorfor mon der mangler et "C" ???
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2006 - 08:19 #5
Jeg ville kontakte udbyderen, da jeg klikkede ind på linket kl. 05:00 var der 2 sider hvor ALLE bogstaver var representeret, 2 timer senere mangler de omtalte bogstaver. Der må være en fejl på serveren
Avatar billede ravnemor Juniormester
10. marts 2006 - 17:01 #6
Tættere på end her kommer du vist næppe:
http://www.kagezonen.dk/bogstaver_og_tal.htm