Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 20:54 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

801.11g net "stopper" hvert minut i et sekundt med OvisLink AP.

Jeg sidder med et OvisLink AP (WL-8000AP). Netværket virker godt og har stor rækkevidde. På det har jeg 2 stationære og en bærbar kørende.
+ et par ekstra bærbare til tider.

Mit netværk er som følgende: Router > LAN (NAT, SWiTCH) > AP > WLAN Adapter.

Ca. hvert minut stopper forbindelsen ligesom. Det resulterer i at man ikke kan spille over det, og at streaming af film bliver lidt af et helvede.

AiroPeak osv. understøtter ikke mine WAN adaptere.

Jeg har prøvet at rette i forskellige ting på mit AP så som: Beacon Period, DTIM period, RTS treshold osv. Jeg har også prøvet at skifte channel for at undgå interference.

Endnu er det ikke lykkedes at komme af med denne regelmæssige "lag". Hvad gør jeg?
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:05 #1
Hvor langt er du gået ned i beacom ?
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:07 #2
Lige nu er den på 200 der står jeg kan vælge imellem (50 ~ 65535).
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:09 #3
Prøv med 50. Beacon er det trådløse net's puls, og er den for høj, kan enhederne komme ud af sync indtil næste takt.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:11 #4
Hvis det virker, piller jeg ikke ved disse ting, men er der problemer på den trådløse del, prøver jeg altid med

Beacon interval sættes til 50
Og Fragmenttation treshold 2304
Og RTS treshold 2304
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:11 #5
her er et screenshot:
http://s42.yousendit.com/d.aspx?id=01KE5RK5VFB9Y099SYM3NQKNRV

Ja, jeg prøver lige med 50.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:14 #6
tester....
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:16 #7
hey, den blev bedre... nu snakker vi kun om et ½ sekundts hakken hvert 4 minut... men stadig irriterende
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:19 #8
Ok, så prøv at specifisere hastigheden nøjagtig. Jeg kan se du har valgt mixed. Hvis du kører g net, så vælger du dette, og hvis du kører b net, så vælger du dette.

Du kan også forsøge dig frem med beacon, og de andre værdier, men kommer du for langt ned, bliver overhead for stor, og den tilrådighedværende båndbredde bliver mindre.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:21 #9
Jeg bliver nød til at køre mixed mode da min bærbare b net.

Jeg ved det med båndbredden, og vil helst ikke have den under de allerede 54 Mbit. Er der andre måder at løse det på?

Jeg kan lige poste et statistics screenshot.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:23 #10
Jeg er bange for at det netop når den switcher mellem b og g den tøver. Det stemmer også overens med at du sænkede beacon fra 200 til 50, og tøven gik fra 1 til 4 minutter.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:24 #11
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:25 #12
Jeg har på fornemmelsen, at hvis du skifter b kortet til et g kort, og vælger g net, så er problemet løst.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:26 #13
Men skifter? Står den og skifter konstant eller hvordan fungerer det? Jeg har ikke den bærbare tænt lige nu, så ingen adapterer bruger b nettet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:27 #14
Hvis du ikke for nuværende anvender b, kunne du jo teste med rent g.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:28 #15
Du kan altid gå tilbage til mixed.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:29 #16
ja, tester...
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:30 #17
desværre... hakker stadig
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:36 #18
Mystisk. Da intervallet rykkede fra 1 til 4 minutter da beacon blev ændret fra 200 til 50, har det et eller andet at gøre med dette. Beacon er en puls der udsendes for at synkronisere de trådløse enheder med hinanden. Det kan jo være at dette signal bliver forstyret.
Sidder antennen rigtig (lodret), og er den forbundet korrekt til både router og netkort ?
Har du lysstofrør eller sparepærer i nærheden af antennerne, eller i linien "line of sight" mellem router/netkort ?
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 21:43 #19
lodret position ja
sparepærer nej
line of sigt... nope... sidder på 1 salg og AP er i stue etage (ca. 20 meter fra hinanden og med 40 cm gulv samt et par væge imellem)
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 21:56 #20
Så er jeg rendt ud af ideer, desværre  :-(
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 22:00 #21
okay :(
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 22:05 #22
Lige en ting, prøv at skifte kanalen. Det hjælper af og til.

Og en anden ting, som af og til også giver resultat, sluk for strømmen til routeren i 10 - 15 sekunder.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 22:05 #23
Kanalen skifter du i routeren under wireless.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 22:13 #24
http://www.netstumbler.com/downloads/

Det kunne være du kunne finde noget du kan bruge.
Avatar billede -gecko- Nybegynder
09. marts 2006 - 22:42 #25
jeg har prøvet begge ting, slukke og skifte kanal som tidligere beskrvet. Det har ikke hjulpet.

NetStumbler har jeg rodet en del med, og tror ikke det kan løse nogle problemet desværre. Er habil wep cracker og har lejet en del med forskellige programmer som Airsnort og kismet psv... kender dog ikke så meget til teknologien bag.

Jeg tror ikke jeg får så meget mere ud af dette spørgsmål desværre. Problemet er at give support til netværk gennerelt, er svært da man ikke selv sidder med det.

Du skal have tak for hjælpen, og for den 4 minutters forbedring jeg fik ud af det, kan du lige få pointsne. Poster du et svar ?
Avatar billede dragonknight Juniormester
10. marts 2006 - 10:24 #26
Ok da.