Avatar billede monkeylover Nybegynder
09. marts 2006 - 17:21 Der er 6 kommentarer

Min computer hakker!

Hej Eksperter!

Jeg har et meget irriterende problem med min computer, så jeg håber i kan hjælpe...

Min computers hardware:

AMD Athlon XP 3000+
Geforce 6600GT 256 ddr
512 ddr
160 gb
onboard lyd
og aner ikke hvilket motherboard det er :)

Mit problem:

Min computer er på det sidste begyndt at hakke, eller som nogen kan lide at udtrykke det "lagge".
Den har ALDRIG gjort det før og den gør det i små ryk...
Det er specielt når man går ind i programmer. f.eks. hvis jeg høre musik og jeg samtidig går ind i word eller flash eller et andet program, så begynder den at hakke i lyden og spille musiken langsomt og musen begynder at hakke enormt...

Min teori:

Jeg har selvfølgelig tjekket om det kunne være en form for virus eller spyware, men den hakkede selvom jeg formaterede og undlod at koble den til nettet, så jeg er temlig sikker på det er en hardware fejl..
og da den både hakker i lyden og i billede tror jeg ikke det er både mit grafik kort og mit lydkort som er stået af.
Jeg vil personligt mene det er enten ram'ene eller processeren.. eller motherboardet for den sags skyld...

Mit spørgsmål:

Kan i give mig et godt svar på hvilken slags hardware jeg skal udskifte.. vil helst ikke gå ud og investere i nye ram hvis det er processeren der er f**ked..

Håber virkelig i kan hjælpe... Den driver mig til vandvid!!:|
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
09. marts 2006 - 17:31 #1
Prøv først at tjekke om der er meget støv inde i dit kabinet, det kan være en af årsagerne.
Avatar billede monkeylover Nybegynder
09. marts 2006 - 17:41 #2
Jeg har tjekket processeren..
det virkede ikke :S... hmm men hvor præcis i kabinettet? har støvet selve kølingen til processeren af... ram'ene var sådan set rene nok...
Avatar billede msknives Nybegynder
12. marts 2006 - 19:58 #3
Det med støv må sikkert gælde alle blæsere du har. Det med det hakker kan jeg ske ved at der ikke er ressourcer nok. Din cpu er jo ikke en dualcore, så du ka' lave 2 ting samtidig uden problemer eller mellemløsningen Hypertrading. Men måske ku' du godt bruge noget mere ram. Hvor stor er temperaturen på din cpu er den meget varm?
Avatar billede msknives Nybegynder
12. marts 2006 - 19:59 #4
En anden ting da du har Geforce 6600 GT hvor stor er din PSU?
Avatar billede msknives Nybegynder
12. marts 2006 - 21:18 #5
Løse stik måske?  Lyder ikke betryggende, men du skal nok hele dynen igennem for at tjekke tingene en for en. Et lille weekend projekt!  Prøv med en anden ram blok og evt. din harddisk i en anden maskine, hvis muligt også din cpu på andet bundkort. Nyt bundkort?  Måske dette: http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=161744
Avatar billede monkeylover Nybegynder
13. marts 2006 - 09:21 #6
Hej msknives

komm. 1

Jeg har givet den den store tur.. ;)
Hvordan tjekker man cpuen's temperatur?
Og min computer har kørt fint, jeg har kørt battlefield 2, F.E.A.R. og andre krævende spil og programmer, uden problemer (før den begyndte at hakke)...

komm. 2

øøhhmm? PSU? :) Hvad er det?.. det er et AGP grafikkort?..

komm. 3

Hmm.. jaa.. jeg har sådan set støvet osv. her den anden dag.. og jeg har også taget alle stik ud og i igen under rengøringen,
der var en del støv og snavs men det hjalp ikke på hakkeriet.

Jeg er også selv begyndt at overveje om det er harddisken der er kaput, og jeg har også en extern... meeeeen :/ har en masse ting på den, som jeg ikke har plads til andre steder (godt 200gb).. tror jeg må høre rundt omkring om der ikke er nogen der har en tom extern også prøve med den...
ellers må jeg jo finde en ven og få ham presset til at købe en :P

og det med bundkortet.. :| hmm jeg kan vel blive nød til det hvis jeg finder ud af at det ikke er harddisk eller ram eller processer som er f**ked... tror bare ikke jeg kan finde ud af at skifte det.. nårh men den tid den sorg.. ;)

Mange tak for kommentarerne!