Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 17:07 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

TomTom 3 Begrænset hastighed?

Hey.

Har lige købt TomTom 3 og så at man kunne vælge ruten ud fra et navigeringspunkt der hed begrænset hastighed, hvorved man kunne sætte den hastighed man max kunne køre, for derved ville TomTom undgå de veje hvor man ikke må køre. Men hvor dan finder jeg dette? er der nogle der ved det?

Calle
Avatar billede fxj Juniormester
09. marts 2006 - 17:18 #1
Hej Calle

Nu har jeg godt nok TT5, men så vidt jeg husker er det i:
1) Properties/Egenskaber
2) Avanceret/Advance

Her kan du indstille den foretrukne hastighed for de forskellige vejtyper

Med venlig hilsen
Flemming
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 19:02 #2
Ja, men det er ikke det jeg mener. en af minner venner har også tt3 og når han vælger en adr han vil køre til så kommer den og spørger om det skal være via motorvej, landevej, gå rute, cykel rute, eller med begrænset hastighed....
men det gør min ikke, og kan ikke lige se nogle steder hvor man skal slå det til..
Avatar billede perhol Seniormester
09. marts 2006 - 19:11 #3
Har lige kigget på min (TT5).
Under indstillinger kan man vælge mellem forskellige indstillingsmuligheder på 6 sider. På side 3 er der 1 der hedder 'Planlægnings-indstilliner'. her er der mulighed for at vælge mellem 6 forskellige indstillinger (bl.a. 'Kun ved begrænset hastighed) samt at få den til at spørge dig hvilken indstilling du vil anvende hver gang du planlægger en rute. Mon ikke også den mulighed findes i TT3!
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 19:16 #4
det du kalder indstillinger hvor ligger de henne, syndes ikke lige jeg kan finde det...
Avatar billede perhol Seniormester
09. marts 2006 - 19:19 #5
Når jeg starter TT starter den med et nedtonet kort med en pil på.
Tap på skærmen, så åbnes en side af 3 med valgmuligheder. På den første skulle der gerne være en der hedder 'Skift indstillinger'.
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 19:25 #6
det gør min ikke, når jeg trykker på skærmen går den bare ind i navigatormenu'en....
Avatar billede fxj Juniormester
09. marts 2006 - 19:47 #7
Hej Calle

Det med at programmet spørger om man vil ad motorvej, landevej, cykelsti osv kom først fra version 5
I version 3 var den eneste måde metode til at få valgt mindre veje, at nedsætte hastigheden på de store veje. Muligheden for en gå-rute fandtes ikke i TT3 (som gående er man jo som regel ligeglad med at vejen er ensrettet ;-)

Hvis du vil undgå motorveje i TT3 skal du sætte den foretrukne hastighed til f.eks. 5 km/t på motorvej og så bede den beregne hurtigste rute. Så kommer du ikke af motorveje. En anden (og mere omstændig måde) er at lægge vejspærringer ind
Avatar billede perhol Seniormester
09. marts 2006 - 19:52 #8
Nu har du tvunget mig til at tage min gamle TT2 frem, det ville jeg ellers have forsvoret nogen fik mig til ;)
Hvis ikke TT3 er meget mere udviklet har du i bunden af skærmen (når du starter TT) nogen 'knapper' samt 2 menuer, hvoraf den ene hedder 'File'
I den menu skulle der være et punkt der hedder 'Properties' (Egenskaber eller indstillinger på dansk)
Under den skulle der gerne være 4 valgmuligheder hvor den ene skulle hedde 'Advanced properties' (hvad det så oversættes til på dansk ?) og under den et punkt der hedder 'Preferred speeds' (Foretrukne hastigheder).
Pyha, at finde et punkt jeg i øvrigt aldrig har brugt i en engelsk manual.
Håber det er det rette
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 19:53 #9
Jamen det kan ikke passe, for jeg har købt det samme program som min kammarat, og på hans popper der et skilt om hvor på man han vælge de 7 muligheder.... og har selv set det så ved det er der..... hvordan kan det så passe?
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 19:58 #10
perhol: tror det er det samme som fxj sagde i det første spørgsmål, men der går man jo ind og ændre i beregnings processen, det jeg mener er at tt har en menu den selv kommer med, hvor man kan sige at man kun kan køre 40 km/t og så finder den ruten uden om motorveje og motortratik veje.... folk bliver så sure når man kommer på en motortrafikvej med en traktor....:D
Avatar billede fxj Juniormester
09. marts 2006 - 20:02 #11
Nu kan jeg ikke se dit eller din kammerats program, men hvis han efter planlægning af rute får den røde skærm frem hvor den spørger, hvilket køretøj han bruger er det en TT5.
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 20:06 #12
nej det gør der ikke, den er blå og der er 6-7 muligheder frem.
Avatar billede perhol Seniormester
09. marts 2006 - 21:01 #13
calle12> Den skærm du beskriver er præcis den jeg får frem på TT5 når jeg gør som beskrevet 09/03-2006 19:11:04
Er du sikker på at din kammerats TT er samme version som din?
Der er et punkt under 'Skift indstillinger' i TT5 der hedder 'Vis Version' (på side 4).
Prøv om du ikke kan få din kammerat til at finde det. Hvis han kan, kan han se i linje 2 hvilken version han kører med.
Avatar billede calle12 Nybegynder
09. marts 2006 - 21:08 #14
jamen ved med 100% at der er den samme version, fordi jeg har købt en "kopi":D af hans det så derfor er jeg helt sikker.
Avatar billede calle12 Nybegynder
16. marts 2006 - 17:03 #15
Har selv løst problemet...
Avatar billede perhol Seniormester
17. marts 2006 - 09:17 #16
Fortæl gerne hvordan du løste det.
Det kan jo være at der er andre der kan bruge det.
Avatar billede calle12 Nybegynder
17. marts 2006 - 18:45 #17
tror der har været et eller andet fucked med cd'erne, prøvede at installerer tomtom fra en af de andre cd'er og så tage kortet fra dk cd'en og så virkede det.... ved ikke lige hvad der har været galt....