Avatar billede frisco Nybegynder
09. marts 2006 - 16:29 Der er 4 kommentarer

nedtrykt el. indtrykt logo??

Ved sku ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men jeg har et logo som jeg gerne vil har trykt ned i en farvet baggrund...ligesom på dette billede http://print2people.dk/loadLayout.php?mod=stdBusinesscards&id=204
Avatar billede ladyhawke Novice
09. marts 2006 - 16:32 #1
præget tror jeg man plejer at kalde det :o)
Avatar billede frisco Nybegynder
09. marts 2006 - 16:52 #2
Ok, Præget...ved du så osse hvordan jeg få den effekt?
Avatar billede dortek Nybegynder
09. marts 2006 - 17:06 #3
Du dobbeltklikker på det lag hvor du gerne vil have effekten (ikke på lagnavnet). Så får du Layer Style (lag Type) vinduet frem. Her kan du så eks. klikke på bevel and embos (facet og prægning). Husk at klikke på navnet for at få indstillingerne til effekten frem. Det er ikke nok at sætte flueben udfor eks. bevel and embos. Der er også outer glow på - tror jeg. Prøv evt. også nogle andre effekter...

Opret et nyt lag under laget med effekten på. Giv laget en baggrundsfarve. Klik på laget med effekten og vælg evt. overlay fra popup-menuen øverst i lag-paletten. Du kan også vælge at nedsætte fill-opaciteten for laget. Det gør at effekten forbliver dér, men farven på effektlaget forsvinder, så du får den ønskede effekt...

Håber dette kan bruges... ;-)
Avatar billede weblex Nybegynder
09. marts 2006 - 17:17 #4