Avatar billede emma-sofie Nybegynder
09. marts 2006 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan krypterer jeg min forbindelse, så ingen andre kan gå ind

Hej Alle

Nu har jeg så fået indkøbt trådløst udstyr og det virker fint, MEN:
Se: http://www.eksperten.dk/spm/690294

MEN:
Hvordan krypterer jeg min forbindelse, så ingen andre kan gå ind på mine computere ??

Jeg har prøvet uden held – så jeg vil gerne have lidt info.
600 point for en udførlig forklaring.

Tak ;-)
Avatar billede levithan Nybegynder
09. marts 2006 - 13:26 #1
200 points er det maximale du må udlove, hvad hedder den router du har købt model og mærke
Avatar billede emma-sofie Nybegynder
09. marts 2006 - 13:46 #2
Nå ja - Jeg skrev forkert..... 60 point ;-)

Jeg har købt: Linksys WRT54G - præcist som du anbefalede.........
Avatar billede perels Nybegynder
09. marts 2006 - 14:45 #4
1. Gå ind på http://<routerens ip-adresse) - f.eks. http://192.168.0.1 eller http://192.168.1.1.
2. Så popper der en log-in boks frem - indtast Admin i password-feltet. Brugernavn skal bare være blankt.
3. Når får du routerens administrationssystem frem.
4. Hop over på Wireless-fanebladet.
5. Vælg Mixed-mode eller G-only in Wireless Network Mode.
6. I SSID feltet skriver du navnet på dit trådløse netværk - find på et eller andet, som IKKE relaterer til din adresse, telefon-nr, din router model, dit navn og andet der kan identificere dig. Skriv f.eks. IKKE Strandvejen59 eller sådan noget. Volapyk er godt, for det gør det svære for udefrakommende at identificere ejeren at det trådløse netværk. Skriv navnet på SSID ned på en lap papir.
7. Wireless SSID broadcast sættes til Disable. Klik på Save settings.
8. Hop derefter over Wireless Security-fanebladet.
9. Under Security Mode kan du vælge forskellige sikkerhedsformer - hvis det er et mindre netværk, så vælg WPA Personal. Derefter TKIP i WPA Algorithms. Under WPA Shared Key skriver du et eller anden svær og lang kombination af tegn, tal og bogstaver. F.eks. 49s98DMS;LASKXLæ128127A(S/. Skriv WPA Shared key ned på en lap papir, og husk på der er forskel på store og små bogstaver.

10. Klik på Save settings.

That's almost it.
Så skal du over i din PC(ere) og indstille dem til at bruge dit trådløse netværk.
Skriv hvis du skal have hjælp med dette...
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 18:46 #5
Under punkt 6 ville jeg tilføje:

Ændre kanalen til en anden end kanal 11, for den anvender de fleste, og det kan give problemer.