Avatar billede insert Nybegynder
09. marts 2006 - 12:28 Der er 6 kommentarer

Internet telefoni - USA -Skype eller hvad ?

Min datter skal til USA i juli 2006 i 1 år på High School.

Hvad med internet telefoni/webcam.
Skal man benytte ”Skype” eller er der en anden og billigere løsning.
Hvad koster det at ringe til USA med en internet telefoni
Avatar billede ferro Nybegynder
09. marts 2006 - 13:11 #1
Hvis i begge benytter skype eller en anden ip-telefoniudbyder(www.musimi.dk, www.telefin.dk etc.) er det helt og aldeles gratis. Man kan også ringe fra en ip-telefon til en fastnet telefon. Der varierer priserne hos de forskellige udbydere.

Jeg vil helt klart anbefale at i begge bruger en ip-telefoniløsning og så evt. MSN Messenger til webcamsamtaler.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
09. marts 2006 - 14:51 #2
Redspot Europa+, ringer gratis til mange IP telefoner og fastnet telefoner i USA og Canada: http://www.redspot.dk/page.aspx?ID=6494DED3-8642-41F1-8C92-210F7EF5D8EB

Hvis der er adgang til en computer hvor hun skal hen er Skype det rigtige at bruge. Skype kan også video samtaler, men det kræver windows XP.

Ellers må du over og lære amerikanerne om IP telefoni.
Avatar billede drp Nybegynder
10. marts 2006 - 19:46 #3
Fordelen ved at bruge fx Musimi i stedet for Skype er at du umiddelbart får et alm telefonnummer og at alle med et dansk nummer kan ringe til datteren med lokaltakst. Skype kræver at computeren er tændt. Det behøver den ikke at være ved ip-telefoni. Der er også mange aermikanske muligheder for ip-telefoni og med den rette adaptor (der oversætter tale til internet og internet til tale) kan hun have et amerikansk og et dansk nummer på samme telefon. Der er mange ip-telefonselskaber i dk. Læs om dem på deres hjemmeside og find en liste her: http://gratissip.dk/frontend/DanskeVoIPUdbydere
Avatar billede ferro Nybegynder
11. marts 2006 - 14:31 #4
drp: Du kan bruge Skype på samme måde som du kan bruge Musimi, telefin etc. Hvis man kun har en softphone, kræver det selvfølgelig at man har maskinen tændt for at den virker, men hvis du har en VoIP router vil den også kunne virke med Skype som den virker med Musimi etc. Nemlig at man konfigurerer den til sit abonnement og sætter en hvilken som helst telefon til.
Avatar billede drp Nybegynder
11. marts 2006 - 15:02 #5
Men Skype bruger jo svjv ikke SIP som de andre ip-telefoniselskaber. Det betyder, i mon forståelse, at en gængs adaptor/router ikke kan sættes op til Skype og at computeren er nødvendig. Men jeg kender ikke Skype, så jeg vil være glad for at blive klogere ;)
Avatar billede drp Nybegynder
11. marts 2006 - 15:19 #6
Jeg har lige tjekket på http://www.skype.com/intl/da/help/guides/index.html. Man kan ikke bruge Skype uden computeren tændt.