Avatar billede uranus Nybegynder
08. marts 2006 - 20:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Indspille fra ghettoblaster til PC

Hej Eksperter - Jeg har en ældre ghettoblaster med kasettebåndoptager og vil gerne indspille et bånd fra denne til min PC. Den eneste udgang på ghettoblasteren er et minijack til hovedtelefoner. Er det muligt at benytte denne udgang til indspilning til min PC og i så fald hvordan ??? Lydkortet er et Sound Blaster 5.1 med 4 minijack indgange.
Avatar billede venturer Nybegynder
08. marts 2006 - 20:49 #1
Det kan du godt. Du skal forbinde blasteren til "line in" på dit lydkort (kig i manualen efter hvilket stik dét er).

Kablet du skal bruge skal "bare" have et minijack i begge ender. Hvis du er heldig fulgte der et med lydkortet. Ellers kan du sikkert finde et i Fona til en 10'er.
Spørg evt. i en computerbutik om de har et til overs i en rodekasse... Det kan jo være du er heldig :)
Avatar billede uranus Nybegynder
08. marts 2006 - 21:07 #2
Tak det lyder lovende !!! Line In er det ikke microfonindgangen ???
Avatar billede uranus Nybegynder
08. marts 2006 - 21:08 #3
Jeg har aldrig hittet ud af det med point, men hvis jeg svarer dig så er det vel dine ??? Og endnu engang tak.
Avatar billede venturer Nybegynder
09. marts 2006 - 08:08 #4
Når JEG har svaret (hvilket jeg har nu) kan du acceptere mit svar hvis du vil give mig point.

Line In og Mic In er IKKE nødvendigvis det samme. Nogle lydkort kan godt bruge indgangen til begge, men kig lige i din manual for en sikkerhedsskyld.
Avatar billede uranus Nybegynder
09. marts 2006 - 08:27 #5
Jeg tror ikke jeg har en manual til lydkortet, men der er nogle symboler ved indgangene, så jeg finder nok ud af det. Tak for hjælpen !!! Jeg tror jeg har fundet ud af det med point :-))