Avatar billede zombietown Nybegynder
08. marts 2006 - 16:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Søge maskine til internettet.

Hej hej

Jeg kunne godt tænke mig at lave en søge maskine til at søge efter hjemmesider og andre ting.

Jeg kan umiddelbart ikke finde nogle steder der beskriver hvordan man programmere en søge maskine.

Det er ikke vigtigt hvilken type det er, bare det virker.

Er der en der ved hvor jeg kan læse om at lave en søge maskine?

- Rasmus
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2006 - 18:07 #1
proev og hent Lucene

http://lucene.apache.org/
Avatar billede zombietown Nybegynder
08. marts 2006 - 20:09 #2
Det er ikke rigtig hvad jeg leder efter.

Jeg vil ikke bruge andres kode eller læse deres kode for at finde udad hvordan det virker. Jeg vil gerne lære teorien bag det og så lave en.

Syntes at have hørt at der blev afholdt et kursus på Århus universitet hvor man skulle lave en søge maskine. Nogen der ved noget om det ?
Avatar billede zombietown Nybegynder
08. marts 2006 - 20:16 #3
Tror jeg har fundet hvad jeg leder efter, i tilfælde af at andre er interesseret så kan man se det på:

http://www.robotstxt.org/wc/robots.html

- Rasmus
Avatar billede zombietown Nybegynder
08. marts 2006 - 20:17 #4