Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
08. marts 2006 - 14:07 Der er 3 kommentarer

TabStrip Control

Hej eksperter,

Jeg har problemer med implementering af  TabStrip Control. Det er  en Microsoft.Web.UI.WebControl

Jeg fandt en eksampel på Internettet med denne Control.
Eksemplet  findes her
http://www.aspnet101.com/aspnet101/tutorials.aspx?id=28

Det jeg har problemer med er selve tab knapper

<aspnet:Tab Text="Step 1"></aspnet:Tab>
<aspnet:Tab Text="Step 2"></aspnet:Tab>
<aspnet:Tab Text="Step 3"></aspnet:Tab>
<aspnet:Tab Text="Step 4"></aspnet:Tab>

Der er implementeret en funktion onSelectedIndexChange="IndexChange".
Ved hjælp af denne skulle man kunne skifte mellem forskellige tabs. Man jeg kan ikke klike på tabs.
Tabs vises som almindelig tekst og ikke som links.

Er der nogen der kan hjælpe !?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. marts 2006 - 15:10 #1
bruger du ikke version 2.0?
mvh
Avatar billede meho_tarevci Nybegynder
08. marts 2006 - 15:15 #2
jo!
Kan denne kontrol ikke bruges med 2.0!!?
Avatar billede snepnet Nybegynder
08. marts 2006 - 15:37 #3
det kan den muligvis godt, men det er andre kontroller der ville være mere nærliggende.
dels er der en wizard-kontrol som giver dig regulær wizard-funktionalitet (med mulighed for at hoppe som du vil mellem de forskellige steps).
og... der er også den mere generiske model (View og MultiView) ... du kan se et mikroeksempel her:
http://harishmvp.blogspot.com/2005/12/aspnet-20-multiview-control-no-more.html
mvh