Avatar billede bjol Nybegynder
12. november 1999 - 09:31 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

-----****** HJÆLP ******------

Jeg har  et problem når jeg starter min computer. Den vil ikke boote op. DVS jeg kan være heldig med at den vil. Vis jeg starter op i fejlsikret tilstand, vil den gerne starte op. Jeg formoder det er en driver til Windows98 som kokser. Hvad gør jeg ?
Avatar billede jay Nybegynder
12. november 1999 - 09:38 #1
geninstaller windows98
Avatar billede michaels Nybegynder
12. november 1999 - 09:53 #2
prøv evt. at starte op i fejlsikker tilstand og fjerne alt dit hardware inden i windows. Prøv så at starte op igen og se om den ikke vil start.
Hvis den vil det skal du bare geninstallerer hardwaren og ikke alle dine programmer.
Avatar billede douglas Nybegynder
12. november 1999 - 09:54 #3
Har du en virus-killer installeret, så den scanner comp. i starten? Det kunne let være den der sutter for vildt.
Avatar billede ravelin Nybegynder
12. november 1999 - 10:40 #4
Flot svar jay :-)))
Det tænker man jo ikke lige på sådan uden videre :-)
Avatar billede gnarf Nybegynder
12. november 1999 - 11:17 #5
Michaels svar er smart....så redetecter den jo bare alt hardware. Virker det også hvis man har konfigurations problemer? Det er jo en del nemmere end en geninstallering.
Avatar billede michaels Nybegynder
12. november 1999 - 11:25 #6
Det løser også mange problemer, hvis de er hardware relaterede.
Men selvfølgelig, en gang i mellem er man nød til at geninstallerer windows. Men det kan altid betale sig at prøve det andet først
Avatar billede hobbez Nybegynder
12. november 1999 - 17:13 #7
ravelin >> he he :o)
Avatar billede goulduck Nybegynder
12. november 1999 - 22:20 #8
Du kan jo lidt lige som michaels svar gå ind i fejlsikret tilstand og (i stedet for at fjerne din hardware) starte msconfig op og fjerne nogle af de programmer som du har til at starte op. Det kan jo være et af dem som konflikter.

Jeg går ud fra at du godt kan boote op, men ikke starte Windows?
Avatar billede rasmusr Nybegynder
13. november 1999 - 18:07 #9
Det kan også være at en af filerne i windows er i stykker, det kan repereres ved at gå ind i start-menu'en og vælge kør og skrive sfc og tryk på start så reperere den alle de vigtige filer. Dette gøres bare i fejlsikret tilstand.

/Rasmus
Avatar billede rodriguez Nybegynder
13. november 1999 - 23:46 #10
Har haft det samme problem... Problemet var en driver til mit netkort.
En format c: gjorde underværker! Prøvede også at geninstallere windows...uden resultat.
Avatar billede goulduck Nybegynder
14. november 1999 - 09:18 #11
Har du et BNC netkort? Og sidder der nogle kabler/terminatorer på det?

Hvis du svare ja og derefter nej, skal du prøve at sætte et T-stykke + 2 terminatorer på dit kort.
Avatar billede bjol Nybegynder
15. november 1999 - 09:42 #12
Jeg vil prøve nogle af jeres tricks i aften. Jeg har også selv en mistanke om mit netkort. Forresten hvad er sfc ?
Avatar billede goulduck Nybegynder
15. november 1999 - 16:45 #13
sfc = System File Chekker
Avatar billede dar Nybegynder
24. november 1999 - 22:03 #14
sfc ligger, lige til en orientering til bjol, i \win\system\, hvis ikke han q regne den ud :^P
Avatar billede ravelin Nybegynder
25. november 1999 - 08:48 #15
Jeg har lige haft nøjagtigt det samme problem, med at win98 kun ville starte op i fejl sikret tilstand.
Det løste sig ved at jeg tog USB kameraet ud, og vupti så startede den uden problemer.
Prøv at fjerne evt. USB enheder, og prøv så at boot.
Avatar billede th Nybegynder
07. februar 2000 - 22:13 #16
Prøv at starte i dos, og undersøg din registreringsdatabase for fejl. Dette gøres ved at skrive: "scanreg" så får du mulighed for at gen danne en "gammel" backup, som komputeren startede med før det gik galt. :-)
Avatar billede douglas Nybegynder
08. februar 2000 - 09:39 #17
Glem de svar med "formatér" eller "geninstallér", brug udelukkelses metoden.
Windoze 98 er så genialt udstyrer med et lille prog. kaldet "msconfig", som man kan konfigurere sin opstart med. Kør programmet fra "Start-menu'en" og prøv dig frem - HUSK BACKUP!

/Douglas