Avatar billede collina Praktikant
08. marts 2006 - 10:20 Der er 7 kommentarer

Fejler ved geninstallation - error code 4

Jeg har forsøgt at geninstallere min win2000, men får en fejlmeddelse.

Den siger at der mangler en fil:

\\i386\.....

og melder error code 4

Hjælp?
Avatar billede levithan Nybegynder
08. marts 2006 - 10:37 #1
er der mange risser på din cd?
Avatar billede collina Praktikant
08. marts 2006 - 10:53 #2
Tjaa det ved jeg faktisk ikke, jeg sidder på jobbet.

Hvad hvis der er?
Avatar billede levithan Nybegynder
08. marts 2006 - 11:36 #3
så kan det være en mulighed for at den ikke kan læse de drivere den har behov for for ar kunne installerer windows.

http://www.usbman.com/Guides/Error%20Codes%20Explained.htm

Code 4

This device is not working properly because one of its drivers may be bad, or your registry may be bad. (Code 4)

To Update the drivers for this device, click Update Driver. If that doesn't work, run Scanregw.exe (click Start, click Run, type Scanregw.exe, and then click OK) to check your registry.
Solution button: Update Driver

This code indicates that the .inf file for this device may be incorrect or the registry may be damaged. This error code is displayed if the .inf file specifies a field that should be text, but is binary instead.

In addition to following the recommended suggestions, use Device Manager to remove the device and then run the Add New Hardware tool in Control Panel. If you continue to receive this error code, please contact the hardware's manufacturer for an updated .inf file.

Hvor i instalations prodsessen fejler den?.

læs også lige denne her
http://www.mcse.ms/archive42-2004-2-436041.html
Avatar billede collina Praktikant
08. marts 2006 - 11:54 #4
Der er bare det yderligere problem, at jeg heller ikke kan starte PCen op på den nuværende installation.

Der fejler den med beksed om, at der er en anden fil den ikke kan loade. Så jeg kan ikke opdatere nogle drivere.

Den fejler i opstarten, efter at have kørt i omkring 10-20 sek.
Det er nok lettere for mig at skrive, når jeg er hjemme, for så har jeg de rigtige fejlmeddelser.
Avatar billede collina Praktikant
08. marts 2006 - 11:54 #5
Jeg har lige brugt installations cd'en på min bærbare uden problemer.
Avatar billede collina Praktikant
11. marts 2006 - 10:12 #6
Den fejler næsten lige i opstarten ved geninstallation, og skriver:

File \i386\ntkrnlmp.exe could not be loaded.
The error code is 4

Setup cannot continue. Press any key to exit.

Jeg har en harddisk boks, som jeg kan flytte harddisken over i og anvende sammen med min bærbare. Så hvis der skal lægges nogle filer på harddisken, er det ikke noget problem.
Avatar billede collina Praktikant
11. marts 2006 - 10:37 #7
Jeg har læst de sider du foreslår, men hvilket device er der tale om? Harddisken eller cd rom drevet?

Ifølge producenten af HD skal jeg bruge servicepacks fra windows til at opdatere driveren. Hvordan får jeg dem lagt ind på HD?