Avatar billede schollert Nybegynder
07. marts 2006 - 22:10 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Symantec blokerer for javascript:stream

Hej!

Jeg har installeret Norton Internet Security og det blokerer desværre for, at jeg på www.mymusic.dk kan åbne for den player, der afspiller musik fra de forskellige bands.

Jeg kan se, at MyMusic laver et kald til java script:stream(nnnnnn) og det virker, hvis jeg slår NIS fra. Men... det må da være muligt, at konfigurere sig ud fra. Jeg kan bare ikke gennemskue, hvilken del af NIS jeg skal pille ved...

Hjælp please, da MyMusic er vigtigt ifm. mit arbejde.

Venligst

/Mich
Avatar billede trekkies Juniormester
07. marts 2006 - 22:12 #1
Hvilken version og sprog af NIS har du?
Avatar billede trekkies Juniormester
07. marts 2006 - 22:16 #2
Hvis du har 2004 eller nyere, så prøv følgende:
Åben IE, og ude til højre er der en plug-in fra NIS:
http://www.darkskies.dk/exp_billeder/nis2.jpg

Fjern begge flueben, se om det ikke virker.

Billedet er fra NIS 2004 på engelsk.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2006 - 23:10 #3
Hej gå ind NIS og slå annonceblokering fra så virker det.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
07. marts 2006 - 23:14 #4
Men så vidt jeg kan høre kun på IE
Avatar billede schollert Nybegynder
08. marts 2006 - 08:14 #5
Tak for input. Checker det lige, når jeg kommer hjem, og vender så tilbage.
/Mich
Avatar billede schollert Nybegynder
08. marts 2006 - 21:59 #6
Mnja... Det var så en masse tests. Lidt gav det, men ikke nok.

Jeg kører NIS 2005 DK.

Jeg har fjernet de to flyeben som Trekkies nævnte. Det gav ikke andet end, at browseren nu melder "Fejl på siden", nederst i venstre hjørne, når jeg klikker på "højttaleren", der skulle aktivere java script:stream(nnnnnn).

Jeg formoder, at det er NIS-Sikkerhed, jeg skal prøve at slå fra, hvis jeg skal have java-scriptet til at køre?

Jeg har sg* ikke helt styr på, hvad det er i det script på siden, der får NIS til at reagere. Vidste jeg det, kunne jeg vel bare oprette en regel, der gav mymusic.dk lov til at gøre det? Har kigget i NIS' logs, men synes ikke jeg kan se, hvad der sker.

Jeg vil meget gerne bede om mere hjælp - og jeg sætter gerne flere point ind på det.

/Mich
Avatar billede trekkies Juniormester
08. marts 2006 - 22:11 #7
Har du prøvet det som john westcoast skriver?
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
08. marts 2006 - 22:25 #8
Jeg har altså stadig flueben inde på selve siden de 2 steder.

Men du skal ind på Firewalldelen af NIS og slå annonceblokering fra.
Avatar billede schollert Nybegynder
09. marts 2006 - 08:49 #9
Jepper! Prøvede begge forslag. Går lige det hele igennem igen i aften. Må erkende at jeg ikke synes brugervenligheden i NIS er i top.
Avatar billede schollert Nybegynder
13. marts 2006 - 18:16 #10
Hep og halløj!

Et eller andet virkede - efter at have pillet som I foreslog, booted og ladet maskinen stå... ;-)
Samtidig ser det ud til, at der er kommet en opdatering til min Java. Tror dog mest på, at jeres forslag gjorde udslaget, så jeg fordeler pointene mellem jer. Håber det er OK med jer!

Tak for hjælpen! :-)

/Mich
Avatar billede schollert Nybegynder
13. marts 2006 - 18:17 #11
Ups... Trekkies... smid lige et svar, hvis du også vil have point!

;-)
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
13. marts 2006 - 18:20 #12
Godt du fik gang i det.)
Avatar billede trekkies Juniormester
13. marts 2006 - 19:16 #13
Jeg springer over :)