Avatar billede gummisko Nybegynder
07. marts 2006 - 17:10 Der er 14 kommentarer

Fremvisning af et produkt på Internet - set fra alle sider

Hej
Jeg har nogle produkter (bl.a. en ny type stikkontakt) som skal vises frem i en browser, således brugeren kan dreje den rundt og se den fra alle sider - top og bund kan godt undværes.

Så hvis man kunne få et program som sætter fx 4 billeder sammen (tag et billede - drej kontakten 90 grader - tag nyt billede osv)
- ja, et "omvendt panora-billede ;-)

Findes det og hvordan og hvor?????

På forhånd tak!
Bjarne
Avatar billede mwhas Praktikant
07. marts 2006 - 17:21 #1
Jeg er med på en lytter :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
07. marts 2006 - 17:23 #2
Du kunne evt. lave det i VRML. Jeg kender et program som kan lave 3d ud fra billeder (fra forskellige vinkler). Du kunne evt. prøve at se om det var noget. Det kan også eksportere til VRML hvis jeg husker korrekt.

Programmet er PhotoModeler Lite: http://www.softlookup.com/display.asp?id=4954
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
07. marts 2006 - 22:56 #3
Mit forslag er at du får modellen lavet i 3D, hvorefter der renderes et antal billeder, der viser fx. en 45 graders rotation med spring på fx. 5 grader. De billeder sættes i en interaktiv flash animation, som derefter kan programmeres til at blive styret af musen. På den måde kan brugeren rotere et objekt uden der skal hentes og installeres diverse eksotiske plugins - har man flash kan man se stikkontakten og rotere den.

Se fx. en version, der viser forskellen mellem 2D og 3D, som jeg har lavet hér:
http://www.guardia.com/howdoesitwork/whatis3d.htm

Du er velkommen til at kontakte mig, hvis det har interesse.
Avatar billede gummisko Nybegynder
08. marts 2006 - 07:55 #4
PhotoModeller Lite skal prøves - men det tager godtnok lang tid at lave bare en model....

Så niveauet er i orden med http://www.anything3d.com/product/software/composer.php3 - eneste ulempe er, at det ikke er freeware.

Lars: jeg har brugt 3DMeNow Professional version 2.0 en del til ansigter - det er ret godt men tid tid tid....og kun til ansigter.
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
08. marts 2006 - 08:55 #5
Mht. programmet på Anything3D sitet, så er det samme princip som det jeg beskrev - forskellen er bare at dér skal der bruges en Java komponent, hvilket efter min mening bør undgås vidt muligt. I mit tilfælde er der kun tale om at en flash player skal være installeret. Det er et spørgsmål om at vælge våben... :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
09. marts 2006 - 05:23 #6
En QTVR "QuickTime objekt movie" kunne også være en mulighed, her kan du med fx 16 billeder lave en rimelig rotation billigt, hurtigt og nemt.
Avatar billede t-johansen Juniormester
20. marts 2006 - 23:03 #7
Jeg laver det gerne i 3d, turntool for en lille sum penge.

Thomas Johansen

Vallentin Graphics
www.vgraphics.dk
Avatar billede old-faithful Praktikant
19. juni 2006 - 11:21 #8
Lukketid?
Avatar billede mc_fly Nybegynder
27. februar 2007 - 17:26 #9
Hejsa

Hvis du ikke lige har et fotostudio ved hånden, så kan du få lavet en flot 3D præsentation her:

http://www.simpel3d.dk

Det er i meget høj kvalitet, lavet som java applet. De laver dem også i flash, men anbefaler Java.

Med venlig hilsen
Jonathan
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
27. februar 2007 - 20:53 #10
Psssst... spørgsmålet er et år gammelt.
Avatar billede mc_fly Nybegynder
27. februar 2007 - 21:51 #11
Har jeg skam set :-)

Men der kommer stadig folk forbi der kunne være intesseret i det selv samme.
Avatar billede t-johansen Juniormester
28. februar 2007 - 08:20 #12
ellers er der en gratis turntool pendant, X3D.  se evt fluxplayer eller mediamachines.com.

Og ja tror dette indlæg bør lukkes, da der jo ikke rigtig kommer noget nyt til det.
Avatar billede mc_fly Nybegynder
28. februar 2007 - 09:56 #13
Jeg tror at inlægsstarteren, gerne ville have noget med rigtige billeder (og ikke moduleret 3D)
Avatar billede larsholmgaard_dk Nybegynder
28. februar 2007 - 10:00 #14
Jeg synes stadig det er mest kompatibelt at lave det i flash - om det så er 3D renderinger eller fotos, der vises i flashen, er underordnet.