Avatar billede anysom Nybegynder
07. marts 2006 - 15:52 Der er 4 kommentarer

Underlig voice fejl ved start af computer

Hej jeg har seriøst brug for hjælp..

Jeg har købt to nye kølere til min computer (en Zalman VF700-Cu og en CNPS7700-Cu) til henholdsvis mit radeon 9800 Xt grafikkort og min pentium 4 3,0 GHz processor. Det skal lige siges at mit bundkort er et Asus P4C800 E-Deluxe..
Det skulle gerne være sat korrekt i, men når jeg starter den op reagerer skærmen slet ikke, plus at der fra højtalerne kommer en fejlmeddelelse i en forvrænget stemme der siger "System failure og noget mere jeg ikke kan høre"... Dette bliver den ved med at gentage hele tiden og der sker ikke andet.

Jeg har prøvet at tage grafikkortet ud og starte uden det. Sammen fejl.

Jeg har prøvet at sætte den gamle cpu køler på. Stadig samme fejl..

Så ved ikke
Avatar billede dragonknight Juniormester
07. marts 2006 - 16:29 #1
Sådan en har jeg også.

Der er 4 muligheder:
System failed memory test
System failed VGA test
System failed due to CPU overclocking
System failed CPU test

Lad os tage em bagfra.

Tag CPU køler og CPU ud. Check at CPU'en ikke har bøjede ben. har den ikke det, så renser du kølepastaen af, og sætter den i egen. Få den nu helt ned i alle soklerne inden du vipper låsearmen.
Dernæst renser du køleren for kølepasta, og giver den en lille klat midt på. Du skal anvende hvad der svarer til et riskorn. smør det ud over så stor en flade du kan, og monter køleren igen. De skuer der holder køleren de skal blot lige have fat i gevindet, og når alle har det, kan du skrue dem i bund.

Derefter starter du maskinen og går direkte ind i BIOS, og det loader du default values, og genstarter.

Prøv dette.
Avatar billede anysom Nybegynder
07. marts 2006 - 19:59 #2
Okay det har jeg prøvet nu, men det virker stadig ikke. Det er skisme noget bøvl.. Men har du andre ideer? jeg kan bare ikke helt se hvis det skulle være nogle af de andre, for har ikke overclocket den, og den sagde det samme med et andet grafikkort.
Avatar billede dragonknight Juniormester
09. marts 2006 - 13:24 #3
Så prøv med en reset af bundkortet, og ved efterfølgende start, loader du igen default values i BIOS.
Du kan se i manualen til bundkortet hvordan du resetter dette.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. marts 2006 - 12:50 #4
Fik du testet en reset af BIOS ?