Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 14:45 Der er 35 kommentarer og
1 løsning

NTLDR mangler

Hej

Jeg har lige formateret min computer og når jeg så sætter xp cd'en i og vil installere windows står der tryk en tas for at starte fra cd men to sek efter står der NTLDR mangler tryk ctrl alt delete for at genstarte?

Hilsen Nissenmand
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 14:47 #1
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 14:58 #2
hmm...jeg har prøvet at boot fra cd men der sker ingen raktion kan du ikke lige fortælle hvordan jeg gør det helt præcis
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 15:04 #3
Hvad mener du med at der ikke er nogen reaktion - kan du ikke boote med cd'en?
Har du CD som første boot-device i bios?
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 15:04 #4
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 15:08 #5
ja jeg har sat cd/dvd drevet som første boot og så gemmer jeg ændringerne, så genstarter den og kommer bare hen til der hvor der står NTlDR mangler
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 15:10 #6
Og du har CD'en i drevet når du genstarter? Og ikke har glemt en diskette i floppy-drevet ;)
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 15:16 #7
til haverslev
Jeg når ikke at komme længere end til tryk på en tast for at starte fra cd så?
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 15:16 #8
jeg har cd'en i drevet og jeg har intet diskette drev så
Avatar billede nva Praktikant
07. marts 2006 - 15:21 #9
Det virker ikke som om den forsøger at boote fra CD'en  - så er vi ude hvor jeg ikke kan bunde. Måske mangler der driver til CD-drevet?
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 15:24 #10
når jeg så prøver åbne boot menuen og trykker load files kommer diskette drevet som nummer 1
Avatar billede sugemallen Nybegynder
07. marts 2006 - 15:28 #11
Pil evt. de diske fra som du ikke umiddelbart skal bruge. Lad den som du vil have XP installeret på være som master. Det skal virke.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 15:29 #12
Prøv at "loade default settings / Optimized settings" i Bios først og derefter gå i bios igen og sæt 1.boot til cd-drev
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 17:19 #13
Hvordan skal jeg loade default settings / optimized settings"? hvor finder jeg det henne?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 17:23 #14
Sikkert F7 eller F9
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 17:23 #15
Altså i BIOS
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 17:25 #16
Når du er i Bios, så står der normalt et eller andet med "load default eller optimized" - det gøres f.eks ved at der skal trykkes på F9 og derefter på F10 for at gemme.
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 17:26 #17
helgec > så ikke dit svar ;)
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 17:34 #18
Når jeg går ind og loader default er floppy som nummer 1, så sætter jeg det på disabel og trykker f10 altså at gemme. så genstarter den og kommer hen til tryk på en tast for at starte fra cd uden at den har boot???
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 17:39 #19
"og kommer hen til tryk på en tast for at starte fra cd uden at den har boot???" begynd din installation - vælg REPARER FRA GENOPRETTELSESKONSOL log ind kopier NTLDR ind i roden - Thats all!!
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 17:40 #20
altså tryk på tasten
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 18:01 #21
det er jo det jeg ikke kan...når jeg kommer hen hvor der står tryk en tast så kommer NTLDR også frem og så står der tryk ctrl alt delete for at genstarte og sådan kommmer det frem hver gang.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 18:13 #22
Hvis din computer er slukket og du derefter booter med XP-skiven i drevet og drevet er sat til FIRST BOOT DEVICE og du trykker på en tast så får du ikke omtalte meddelse, hvis du alligevel får den er det fordi din XP-skive ikke er i orden (MBR er defekt)
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 18:14 #23
Har du diskettedrev i dyret og har du disketter??
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 18:17 #24
Glem min sidste kommentar jeg ser nu at det er en tom harddisk, du kunne overveje at downloade og brænde KILLDISK http://www.helgec.dk/killdisk.html så ophører dit problem
Avatar billede haverslev Novice
07. marts 2006 - 18:18 #25
Er det en orginal xp cd ? (og ikke en brændt udgave osv)
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 18:52 #26
hvor mange disketter skal der bruges?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 19:05 #27
Prøv at se hvad jeg skrev 07/03-2006 18:17:38
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 19:53 #28
i linien over figur 4 står der at jeg skal skrive killdisk.exe når jeg skriver det står der command og filename not recogniced? har jeg skrevet det forkert?
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 19:59 #29
Hvis du ellers har gjort som beskrevet i guiden så er jeg helt sikker på at killdisk ligger på cd-en, men noget er nok gået galt så prøv nu i stedet at skrive
delpart.exe -> klik enter nu skulle du gerne få et superværktøj der kan fjerne dine partitioner
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 20:07 #30
hmm...der står det samme når jeg skriver delpart.exe - >
der skal da stå A:/>delpart.exe - > der sker nemlig det samme som før når jeg skriver dette
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 20:13 #31
Jamen har du oprettet den cd som jeg beskev og har du bootet på den ??
Avatar billede nissenmand Nybegynder
07. marts 2006 - 20:32 #32
ja jeg har brændt den og er gået i gang med at boote men så skal jeg skrive killdisk.exe og så kan jeg ikke komme længere fordi den afviser filnavnet
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 20:54 #33
Hvis du også har brændt killdisk med som guiden beskriver så skal det virke men del kræver jo at du følger guiden omhyggeligt DELPART.ece skal også virke. Hvis du dkriver killdisk.exe eller delpart.exe lige efter a-prompten så skal det virke ellers har du lavet en fejl ved download/udpakning/brænding
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 20:56 #34
Hvis du efter a-prompten skriver
dir -> klik enter så skal du kunne se både killdisk og delpart
Avatar billede nissenmand Nybegynder
14. marts 2006 - 14:20 #35
Det var bare mig som havde brændt forkert.
når jeg har skrevet erase-all-data og trykket enter kommer der så ikke bare det billed lige som figur 8?
Avatar billede nissenmand Nybegynder
14. marts 2006 - 14:41 #36
neej, glem det, det var min fejl med den sidste kommentar jeg skrev