Avatar billede schollert Nybegynder
07. marts 2006 - 14:42 Der er 1 løsning

Åbne Excel med data og skabelon

Hey!

Er det muligt at starte Excel med en reference til et datasæt og en template, der ikke ligger lokalt?

Scenariet er:
* Bruger klikker på en knap for at se data DS1 formatteret efter template TP1.
* Kaldet går videre til et program, der laver dataudtrækket DS1.
* Data sendes til brugerens excel og viser dem formatteret efter og med funktionalitet fra TP1

Bruger kan også vælge DS1 formatteret efter TP3 osv.
Templates ligger ikke lokalt, men vil - formentlig - blive kaldt fra et repository et sted, for ikke at komme i karambolage med brugernes adgansrettigheder.

Et alternativ er, at "knappen" blot generer en fil, åbner brugerens Excel med TP1 og en makro hér indlæser så data.

Er det overhovedet muligt? Hvis ja - hvordan?

/Mich
Avatar billede schollert Nybegynder
17. marts 2006 - 11:46 #1
Lukker. Finder en anden løsning.