Avatar billede madsuggerby Nybegynder
07. marts 2006 - 13:32 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvordan får jeg et java-script til at virke

Hej
Det er sikkert et dumt spørgsmål, men jeg har fundet sourcekoden til en stifinderfunktion (http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=5156&lngWId=2), som jeg gerne vil bruge på en hjemmeside. Koden består af 2 filer: "MainWindow.java" og "MainWindow.form".

Nu er spørgsmålet bare hvordan f.... får jeg dette til at virke på min side !? Jeg bruger i øvrigt Frontpage!

Håber nogen gider hjælpe !?

/Mads.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
07. marts 2006 - 13:59 #1
du ved godt at der er forskel på java og javascript, ikke?    medmindre der er tale om java applets, så er det ikke noget der kører på din hjemmeside direkte.
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
07. marts 2006 - 14:01 #2
jeg er ikke klar over om det er det ene eller det andet - hvordan kan jeg se det ? Jeg er klar over der er en forskel, men ikke hvilken !?
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
07. marts 2006 - 14:21 #3
java og javascript har ikke meget tilfælles bortset fra navnet.

java kompileres og køres som program, og kan evt. laves til en applet der kan køres i browseren. java filer hedder .java som filtype.

javascript filer er kode som bliver kørt af din browser, og som typisk hedder .js som filtype navn, hvis de inkluderes i din .html side.
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
07. marts 2006 - 14:23 #4
Ok, så jeg kan altså ikke bruge det dl kode på min hjemmeside ?!
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
07. marts 2006 - 14:29 #5
nej, når jeg kigger på dit link, står der også: Compatibility:Java (JDK 1.4), Java (JDK 1.5)
hvilket betyder at det er java kode og ikke javascript, så nej, du kan ikke bruge det.

jeg har iøvrigt før set et javascript der hedder treeview el. lign, som kan lave noget explorer lign. Mener også har Cool Menu har en træstruktur.
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
07. marts 2006 - 14:30 #6
Avatar billede madsuggerby Nybegynder
07. marts 2006 - 15:38 #7
Ok - det ser jo umiddelbart let ud, men jeg kan sgu ikke finde ud af punkt 2 og 3 i hans "straightforward" forklaring ! Hvor skal teksten i pkt 2 placeres - i min .html fil i stedet for <body> !? Og hvad med funktionskaldet i pkt. 3 ?