Avatar billede italy Nybegynder
07. marts 2006 - 12:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

2 skærme tilsluttes

jeg har en fujitsu siemens pc scaleo 600

jeg vil gerne have tilsluttet 2 skærme så jeg kan sidde og redigere foto, en skærm med alle dialogbokse og en skærm kun med billedet.

kan det lade sig gøre

grafikkortet er et nvidia geforce mx2/mx400

der er kun et vga stik,
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
07. marts 2006 - 12:21 #1
Du bliver nød til at anskaffe dig et grafikkort, med 2 skærmudgange!

Nogle har 2 udgange - 1 VGA og 1 DVI udgang - på nogle af kortene, kan der sættes en omformer på DVI udgangen, så en alm. skærm kan bruges - i mange tilfælde følger den omformer også med.

Men husk at gøre opmærksom på overfor forhandleren, at du vil bruge 2 skærme på din pc - ved ikke om det er sådan længeren, men førhen kunne man godt få kort, hvor man kun kunne bruge et af udgangene af gangen - tror næppe det er sådan mere.

Men med dit nuværende kort, kan du ikke!
Avatar billede italy Nybegynder
07. marts 2006 - 12:26 #2
ja det var kort og præcist igen en udgift
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
07. marts 2006 - 12:28 #3
fuldstændig rigtig :D
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
07. marts 2006 - 12:31 #4
Men det er nu ikke så dyrt.
Se blot her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=172672

439 kr. synes jeg ikke kan kaldes en stor udgift - men det er selvfølgelig relativt!
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
07. marts 2006 - 12:32 #5
Den understøtter 2 skærme - og jeg skulle mene der også var en omformer med :D
Avatar billede italy Nybegynder
07. marts 2006 - 12:37 #6
ja men jeg må bare købe et nyt,tak for hjælpen
Avatar billede Dan Hansen Juniormester
07. marts 2006 - 12:38 #7
det var så lidt :)
Avatar billede hr.usb Nybegynder
08. marts 2006 - 07:34 #8
her er en mulighed for en ekstern løsning
http://synonym.dk/mall/shop.asp?shop_id=5957&vare_id=389966