Avatar billede sauerberg Nybegynder
07. marts 2006 - 10:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Overførsel af indhold under OUTLOOK til ny HDD/PCér.

Jeg skal næste weeken opbygge en ny "teknisk" arbejdscomputer. På den eksisterende maskine har jeg ud over bibliotek med diverse kontaktpersoner, ligeledes en hel del afsendte mails som jeg "passre på" ikke at slette da de har betydning. Dem vil jeg gerne sikre med over på ny HDD når den er klar, men - er der nogen der ved hvordan jeg kan gøre dette?

M.v.h., John Sauerberg
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:03 #1
Du går in således:

filer-> import/eksport -> eksport til en fil -> fil med private mapper -> stil dig i toppen pg vælg undermapper med flyeben -> vælg hvor du vil ligge PST filen.

Du genskaber på samme måde dog kun:
filer-> import/eksport -> import fil navn fra sted -> færdig.
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2006 - 11:27 #2
Eller endnu nemmere. Find din outlook.pst fil på din harddisk (husk også at lede i skjulte mapper). Kopier den, og læg den ind på din nye harddisk. Hvis du har outlook xp eller nyere, ligger dine mapper, adressekartotek og kontakpersoner alle i pst filen.
I XP ligger pst filen som defautl her.
C:\Documents and Settings\Brugernavn\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook
Avatar billede sauerberg Nybegynder
07. marts 2006 - 11:43 #3
Hej .. det var sandelig kvik besvarelse. OK, jeg tænkte ikke lige over at nævne styreprogram men det er WIN XP professionel, og således ser det ud til at jeg skal anvende besvarelsen/komentaren fra "hov-sa". Jeg vil lige søge under den beskrevne sti for at se om jeg kan genkende på egen disk. Faktisk skal der ske det at jeg lægger indhold ned på disk 2, flytter disk 1 over i nyt kabinet og formaterer smat lægger programmer ind, og så sætter jeg disk 2 over i den nye masklibne og kopierer alle genmte filer/mapper op på plads igen.

M.v.h., John
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 11:50 #4
Intet er svært med XP :)eller de gode folk here ind som kan deres kram.
Avatar billede sauerberg Nybegynder
07. marts 2006 - 11:58 #5
Hmmm, det er muligt at du har ret johnnymadsen, men så er det lige at du skal huske den med murphy, og så det det med S/W som aldrig (næsten) opfører sig som forventet. Jeg var lige inde og kikke under stifinder og den beskrevne sti er således ikke at finde på min installation, den med C:\documents and settings\ o.s.v. Under denne har jeg to muligheder, "all users" samt "john" og under ingen af dem ligger der noget med lokale indstillinger\applications m.v., hmmm?

Skide godt det her, men det overrasker mig ikke. Jeg hader begreberne "software" og "programmer", i guder. Nå men det er så ikke jeres skyld så tag det ikke personligt.
Avatar billede mortenbock Nybegynder
07. marts 2006 - 12:11 #6
Har du husket at slå visning af skjulte mapper og system mapper til i stifinderen?
Avatar billede johnnymadsen Nybegynder
07. marts 2006 - 12:16 #7
sauerberg> Murphy's lov er uransaglig :)

Alt er muligt til det modsatte er bevist.

Du kan søge efter *.pst så kan du finde den også.
Avatar billede sauerberg Nybegynder
07. marts 2006 - 12:37 #8
Til "mortenbock" - det mener jeg at jeg har men vil naturligvis lige kontrollere. Er den ikke slået til så kan det være forklaringen.

Til "johnnymadsen" - du har ret, den person er alle steders nærværende, men rigtigt, jeg kan jo søge direkte på filen og det vil jeg så gøre hvis andet ikke lykkes.

Tak for hjælpen i denne omgang, og så må vi (jeg) se hvordan det forløber i weekenden, hvis ellers alle dele ankommer forinden.

M.v.h., John