Avatar billede chron Nybegynder
06. marts 2006 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

High-end motherboard søges!

Jeg søger (måske forgæves?) et bundkort der har følgende:
[must] 2xSATA II(300MB/s) controllere (Minimum 8 enheder total)
[must] Nvidia SLI understøttelse, jeg har 2x6600 GT. (PCI-E)
[must] minimum 1xPCI slot (ikke PCI-E), jeg har et Radeon 9200 som også skal i til multimonitor setup
[must] Onboard lydkort 5.1/7.1, skal have coax eller optical out til digital receiver
[must] 4 Ram slots, har 2x1GB men vil have plads til at udvide
[must] 2xGigEthernet, kører et lidt specielt lan setup, og vil ikke nøjes med 10/100 kort.
[info] Skal helst understøtte min AMD64 3700+ San Diego core (socket 939) CPU, ikke et must
[info] IDE enheder er ikke et must, har ingen IDE enheder i maskinen.
Avatar billede chron Nybegynder
06. marts 2006 - 20:52 #1
Understreger lige at der SKAL være 8 SATA-300 enheder da jeg har 7 SATA-300 harddiske plus et optisk SATA drev.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
06. marts 2006 - 22:16 #2
mmm måske dette:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=167996.. virkelig et lækkert kort, helt lydløst pga. den "fanless chipsetkøling":...
Har selv kortet, og jeg kan ikke klage over noget som helst. God bundle, altså ekstra tilbehør, god placering af de forskellige stik osv.

et alternativ til asus a8n32 sli deluxe ville være DFI's lanparty som også er et godt kort.
:http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=130722
Avatar billede egr_sli Nybegynder
10. marts 2006 - 21:43 #3
feedback ?