Avatar billede bus75 Nybegynder
06. marts 2006 - 19:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Søger programmører med iværksætter-drømme

Jeg har netop afviklet min seneste virksomhed for XX mio. da jeg synes udfordringerne manglede. Jeg har også tidligere startet andre succesfulde virksomheder op. Jeg drømmer om at blive rigtig en iværksætter igen.

Mine kompetencer er:

Online marketing
Drift af virksomhed
Skabe og formulere koncepter
Skaffe kapital om nødvendigt
Bruge og skaffe netværk
Admistration og økonomi
Jura
Kontakt til andre mennesker

Min største force er nok min kreativitet til at finde på idéer der forbedrer løsningerne. Jeg er netop fyldt 30 år, og jeg er blevet gift. Jeg har en videregående udd. Jeg har kapital til opstartsfasen jeg evt. kan skyde i virksomheden.

Det jeg søger:

A) En dygtig programmør der kan lave alt i fx php og mysql
B) En webdesigner der kan alt mht. grafik og html
Evt. en der kan A og B

Du er over 18 år, eller meget moden af din alder ;-)
Du bor gerne øst for storebælt.

Projektet:

Jeg har masser af idéer til projekter jeg mener kan danne grundlag for succes. Jeg har kapital og evne til at realisere dem. Men jeg mener det er vigtigst at vi sammen beslutter hvad vi skal kaste os over.

Vi skal være lige ejere af virksomheden. Jeg forventer ikke du arbejder fuldtid før der er råd til det. Du kan evt. være studerende og så arbejde for vores fælles virksomhed i fritiden.

Drømmer du også om at blive iværksætter, og mener du mangler en kreativ administrator for at komme videre, så er det måske os der skal starte sammen.

Der er ingen grund til at kontakte mig hvis du ikke er en rimelig habil programmør, og seriøst gerne vil have din egen virksomhed.

Jeg forventer din første mail indeholder informationer om dig selv samt hvad du har lavet tidligere. Gerne med links.

bus75@jubii.dk
Avatar billede bus75 Nybegynder
06. marts 2006 - 19:53 #1
Mht. din bopæl, så er det ikke alt afgørende. Det gør det blot nemmere når vi skal mødes og planlægge.
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 15:27 #2
Undskyld spørgsmålet, men hvorfor give 50-66 % af virksomheden til udviklere/designere, når du sagtens kan betale dig fra det? Hvis du tror på, at successen venter rundt om hjørnet, så er det da spild af penge, medmindre de også skal drive forretningen for dig og skabe væksten.

Det kan være en fin løsning, hvis man ingen kapital har, men hvis målsætningen er en omsætning i millionklassen, så ville 5-10 % IMO være mere passende.

Dig om det. Det giver bare ingen mening for mig. :)
Avatar billede bus75 Nybegynder
07. marts 2006 - 15:50 #3
Tak for din kommentar.

Jeg er tilhænger af den model hvor vi alle er lige ejere. Det tror jeg på sigt giver det bedste samarbejde og bedste resultat.
Avatar billede heindorff Nybegynder
07. marts 2006 - 15:56 #4
Jamen, det er da også idealistisk set helt fint. Der vælger jeg så bare at honorere andre med anparter i virksomheden, såsom en salgschef, key account managers og deslige. Altså de interessenter, der skaber væksten.

Men uden tvivl, medejerskab kan være en supermotiverende faktor - og ansatte skal selvfølgelig mærke, hvis det går godt (jeg bruger en kombination af medejerskab til nøglepersoner og bonusordninger til alle andre).

Anyway, jeg skulle bare ha' stillet nysgerrigheden. Held og lykke med projektet/projekterne! :-)
Avatar billede bus75 Nybegynder
07. marts 2006 - 16:26 #5
Tak for det :-)

Hvis jeg ønskede at være direktør, så kunne jeg bare betale for det hele. Det er slet slet ikke det jeg drømmer om nu. Jeg drømmer om at have ligemænd/kvinder hvor vi knokler en vis del ud af bukserne og får skabt noget sammen vi er stolte af og som giver et fornuftigt afkast på sigt.

Ps. Jeg har i øvrigt muligvis fundet den part jeg eftersøgte.
Avatar billede hacked Nybegynder
07. marts 2006 - 17:28 #6
Må man spørge om hvilken virksomhed det var du afviklede for XX mio. ? Navn?
Avatar billede bus75 Nybegynder
07. marts 2006 - 17:45 #7
Malkor, det har jeg ikke lyst til at meddele før om nogle år :-)
Avatar billede bus75 Nybegynder
07. marts 2006 - 17:46 #8
...men min(e) nye partnere får det selvfølgelig at vide.
Avatar billede rasmus-madsen Nybegynder
07. marts 2006 - 18:35 #9
jeg tror det var netdokter :P
Avatar billede dennismp Nybegynder
08. marts 2006 - 23:35 #10
"Jeg har netop afviklet min seneste virksomhed for XX mio. da jeg synes udfordringerne manglede."

Jeg håber at XX er et tal over 0 :-)

Mig: 30år, på-den-forkerte-side-af-bæltet (men flytter i slutningen af året til kbhs området), er ved at afslutte min uddannelse (har dog arbejdet 5 år før jeg gik tilbage til studierne) - og interesseret :)

dennis@moellegaard.dk
Avatar billede joki Juniormester
25. november 2006 - 21:50 #11
Hvis du ikke allerede har fundet en samarbejdspartner, eller kan bruge en ekstra, Så høre jeg gerne fra dig.