Avatar billede thirsteh Nybegynder
06. marts 2006 - 14:37 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Skærmen ryster og hopper

Hej.

Jeg har en forholdsvis ny Medion 19" skærm, der er begyndt at ...ryste. Altså, det kan nok bedst beskrives med det der sker når man kaster en sten i vandet. Det er primært i toppen og bunden af billedet det sker.

Jeg undskylder for ikke at være i stand til at beskrive det bedre, men håber der er nogle der har oplevet det samme og måske er i stand til at hjælpe mig. Skærmen begynder også at ryste selvom den bliver sat til et andet grafikkort, endda en anden computer.

Jeg har et MSI Nvidia Ti-4600 kort.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. marts 2006 - 14:47 #1
tvivler på det har noget med dit grafikkort at gøre, er der stadig garanti på skærmen ville jeg sende den til rep.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. marts 2006 - 14:48 #2
det eneste skulle være kablet, men skifter du kabel når du skifter computer/grafikkort?
06. marts 2006 - 15:01 #3
... du skulle vel ikke have nogle højtaler tæt ved skærmen ???
Avatar billede thirsteh Nybegynder
06. marts 2006 - 15:49 #4
Nej, jeg skifter ikke kabel når jeg skifter til anden computer eller grafikkort, Ladyhawke, men dr1, faktisk, første gang det skete havde jeg højttalere meget tæt på skærmen, og det er da også sket mere hyppigt når de har været tændt, men skærmen ryster stadig nogle gange selvom højttalerne er slukkede :(
06. marts 2006 - 15:59 #5
... flyt fysisk højtaleren væk fra skærmen. Der er stadig kraftisk magenetfelt som kan/vil påvirke.
Avatar billede darrich Novice
07. marts 2006 - 14:17 #6
Lyder til der er en defekt kondensator i den vertikale afbøjning i din skærm.

Klag der hvor du har købt den, så den kan blive repareret eller byttet.
Avatar billede thirsteh Nybegynder
07. marts 2006 - 20:59 #7
Er der nogen måde et defekt grafikkort ville være i stand til at forårsage dette på? Defekt kondensator, altså.
Avatar billede darrich Novice
15. marts 2006 - 15:32 #8
hmm...nu har jeg ikke set det selv jo, men dit grafikkort er digitalt på nær lige konverteringen til RGB signal, så nej...det ville udarte sig på en anden måde.

Det er jo nemt at prøve at koble en anden skærm på din pc, så er du sikker.
Hvis problemet er væk, så er det din skærm
Avatar billede darrich Novice
15. marts 2006 - 15:33 #9
Du skriver jo også elv at når du sætter skærmen på en anden computer så er problemet der også. Ergo er det skærmen.
29. marts 2006 - 19:01 #10
Status ???
Avatar billede thirsteh Nybegynder
28. juli 2006 - 01:55 #11
Har stadig ikke fundet årsagen til problemet, men jeg går ud fra at det er skærmkablet/strømkablet, eller mit grafikkort. Det er også meget sandsynligt at der er en defekt kondensator i skærmen som darrich siger, så han får pointene.

Jeg beklager det sene svar.