Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 13:38 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kære eksperter Har onboard lydkort og lyden er ekstrem lav. Hjælp

Jeg er ikke en kegle til computer, så har tjekket alle steder hvor man kan skrue op og ned for lydstyrken. så ikke giv forslag til hvordan jeg kan skrue op og ned. :)
Selvfølgelig må i gerne hvis i har en løsning på det fordi i tidligere har hørt om noget specielt man skal gøre i forbindelse med lydstyrke

Jeg har Soltek 85DRV, Onboard lydkort AC´97, driver driver audio realtek whql version 5.10.0.5940, DirectX 9.0c Via(3059)

Nogen der kan hjælpe mig?

Og spørg endelig hvis der er noget andet der kunne have relevance?

Mvh. Shane
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 13:39 #1
Please hjælp mig gode points ;)
Avatar billede boxer Nybegynder
06. marts 2006 - 13:53 #2
Er lyden generelt lav eller er det kun i din media player?

Nogle players kan nemlig godt sætte lyden meget lavt.

Min egen fremgangsmåde til et problem som dette, er altid at fjerne lydkortet via enhedshåndtering, genstarte og opdatere driveren.
Avatar billede ladyhawke Novice
06. marts 2006 - 13:54 #3
se afsnit 2 § 11 under regler for brug af eksperten :
(Det er ikke tilladt at)
oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. marts 2006 - 13:55 #4
Har du prøvet med andre højttalere eller headset for at udelukke at det er der fejlen er og ikke i lydkortet?
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 13:56 #5
Ladyhawke sorry! skal aldrig ske igen!
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 14:12 #6
Okay nu har jeg prøvet at fjerne den. geninstalleret den? og den er stadig lige lav. nogen andre forslag?
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. marts 2006 - 14:17 #7
Havde du testet det som jeg skrev? Det kan jo også være en fejl i porten. Er der mulighed for på det board at vælge hvilken funktion portene skal have? Så kan du jo prøve at sætte en anden port til at være udgang.
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 14:18 #8
Boxer
Jamen de virker fint når jeg f.eks sætter det til mit stereo anlæg eller fjernsyn. derfor det er underligt. Måske skal jeg finde mig en ny driver, nogen bud?
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 14:18 #9
ups den var til dinkie
Avatar billede dinkie Nybegynder
06. marts 2006 - 14:20 #10
Når du nu siger at det virker og på dit fjernsyn og din anlæg - mon så ikke det faktisk kunne tænkes at det er dine computer speakers der er i udu? Har du testet dem på en anden computer for at sikre dig at de er ok?
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 14:20 #11
Jeg er ikke klar over hvordan man skifter deres funktion af porte?
Avatar billede boxer Nybegynder
06. marts 2006 - 14:25 #12
Jeg tror at dixie har ret i at det er pc højtalerne der er problemet.
Det bør du nok lige teste.
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. marts 2006 - 14:26 #13
scyph, velkommen til eksperten :)

Du har sat kryds i checkboksen hvor du acceptere at havde læst reglerne og vil overholde dem. Afligevel bryder du regel 2.1.11 hvor der står: Det er ikke tilladt at oprette det samme spørgsmål flere gange - heller ikke selv om spørgsmålet kunne ligge i flere kategorier. Er der ikke indløbet tilfredsstillende svar på et spørgsmål efter 7 dage, er det dog tilladt at lukke det oprindelige spørgsmål, og oprette et nyt identisk.

Hvis du ikke har læst reglerne igennem så brug lige 10-15 min. på det.

Det andet sprøgsmål er: http://www.eksperten.dk/spm/692974
Hvis du ville afsætte flere point kan det gøres i menu boksen Funktioner -> Afsæte flere point.

Så luk dette ene ved selv at svare og acceptere dit eget svar. Lukker du ikke et bliver dette her lukker.

eagleeye / Coadmin
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 14:58 #14
dsds
Avatar billede scyph Nybegynder
06. marts 2006 - 16:02 #15
Kan jeg bede folk om at forsætte debatten på http://www.eksperten.dk/spm/692974

Mvh. shane