Avatar billede itry Nybegynder
01. maj 2001 - 21:05 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Digitalt kamera

Jeg sidder og skal have installeret et digitalt kamera, problemet er den at jeg på et tidspunkt under installationen, skal skifte fra installations CD´en til min Win98 CD, men mit CD-drev nægter at spytte \"skuffen\" ud, så jeg kan få skiftet. Er der én der sidder med en idé? den vil falde på et tørt sted :-)
/Itry
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 21:11 #1
Lytter, men har dog ikke samme problem.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. maj 2001 - 21:12 #2
Hvis du har en papir clips, så er der et lille hul, så du kan tvinge CD-en ud af holderen. Du skal bare rette clipsen ud og stikke den ind i det lille hul.

/per
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 21:17 #3
SMART
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 21:34 #4
Det kan ikke anbefales at gøre dette, imens der er tilsluttet strøm til drevet!
Man risikerer at ødelægge drevet med den operation.
Kopier din Windows CD over på harddisken i en mappe for sig selv. Så behøver du ikke at skifte CD.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 21:36 #5
Hvorfor ødelægger man drevet ved det???
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 21:39 #6
Man tvinger jo skuffen ud. Det ville være det samme som at tage en skruetrækker, og vride skuffen ud. Og hvis drevet bestemmer sig for at åbne/lukke midt i operationen, kan det beskadige motoren der styrer dette.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
01. maj 2001 - 21:43 #7
Okay du har nok ret
Avatar billede hoejrup Nybegynder
01. maj 2001 - 21:49 #8
makse> Du kan altid høre når CD drevet er aktivt. Når drevet er inaktivt, så sker der ikke noget ved at fjerne det mekanisk.

/per
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 21:51 #9
hoejrup > Måske, måske ikke. Men jeg vil ikke anbefale andre at gøre dette. Og så slet ikke her. :)
Avatar billede stampeair Nybegynder
01. maj 2001 - 22:10 #10
Kopier din win98 cd til din hardisk, så når installationen spør efter cd´en, angiver du bare genvejen til win98 filerne, og så behøver du aldrig mere at rode efter din win98 cd, når du ændrer noget i windows!!
Avatar billede kurtj Nybegynder
01. maj 2001 - 23:20 #11
De drev hvor der er hul til at udløse låsemekanismen, kan fint åbnes når drevet ikke spinner. De er der for det samme.
Avatar billede makse Nybegynder
01. maj 2001 - 23:40 #12
Det kan godt være man gør det i dagligdagen. Men hvis man kigger i manualen til diverse CD-Rom drev, står der højt og tydeligt \"Turn OFF the power\" Og det er vel ikke uden grund de har skrevet dette.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
02. maj 2001 - 09:53 #13
makse> Måske, eller det er en ekstra sikkerheds procedure.

Han kan også boote computeren, det medfører at CD-rom drevet smider CD\'en ud.

/per
Avatar billede itry Nybegynder
02. maj 2001 - 10:33 #14
Der kom da rigtig gang i snakken :-) alletiders, tak for deltagelsen alle sammen, jeg prøver at kopiere win98.
/Itry
Avatar billede makse Nybegynder
02. maj 2001 - 10:52 #15
Som jeg skrev!