Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
05. marts 2006 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

usb går ned og lukker for mus og webcam

hej

jeg købte et webcam live fra creative med usb.

jeg tilslutter det så til min pc, og installere det som normalt.  Det hele virker i ca 30 min, og så fryser mit webcam, og min mus som også er usb stopper med at virker. jeg opdager så at min mus ikke får strøm fordi at den er optisk.

problemet er fortsat blevet ved, fryser helt, og mine usb enheder stopper med at virke, indtil at jeg genstarter.  jeg har ca 5-30 min per gang.

har prøvet med forskellige programmer, og det viser alle samme fejl.

nogle som kan hjælpe ???
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
05. marts 2006 - 22:13 #1
jeg har haft reinstalleret mit styresystem 3 gange, imens problemet har været til.

Alle gange har det været det samme.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
06. marts 2006 - 00:02 #2
Det kan jo være en hardwarefejl.
Har du overvejet et usb2 pci indstikskort for at se om det løser problemet ?
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. marts 2006 - 02:03 #3
Måske belaster de to enheder USB portene for hårdt, så de ikke kan levere strøm nok. tonnybrandt's forslag om  et pci usb2 kort kunne være en løsning, her kan Du så evt. tilslutte ekstra strøm i form af en ekstern strømforsyning.
Avatar billede dragox05 Nybegynder
06. marts 2006 - 11:46 #4
guremaster = rigtigt

Webcam sluger som regl hårdt på USB porten.
I ændre modeller sidder der kun 2 usb porte bag pcen, de arbejder sammen

i nyere modeller sidder der 4 usb porte fordelt på 2 pr lag.
det betyder man skal sætte fx. musen i den øverste og webcam i den nederste da de ikke arbejder sammen.

Har du en gammel model, må du ud og købe et PCI usbkort til systemet.

se evt. billede her hvad jeg mener:
http://www.tweak.dk/test31/15.jpg
2 usb porte ved siden af hinanden

http://images.tigerdirect.ca/itemDetails/G452-2204/G452-2204-out3-hl.jpg
4 usb porte - forskudt
Avatar billede dragox05 Nybegynder
06. marts 2006 - 11:47 #5
optisk mus bruger ca 1.5 V
Webcam tager ca 3.5 V

dvs. 5V - det betyder at din USB ikke kan levere størm da den max kan levere 5 V
Kommer den over dette, fryser systemet ned, og det er netop det du oplever
Avatar billede mesterhakkeren Nybegynder
07. marts 2006 - 18:37 #6
Ok, det lyder logisk.

jeg prøver det... i må godt ligge et svar
Avatar billede dragox05 Nybegynder
08. marts 2006 - 14:38 #7
svar